انصارالله در 3 کیلومتری مارب

انصارالله در 3 کیلومتری مارب
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 21:30

خبر: خبرگزاری فرانسه امروز بنقل از فرماندهان نیروهای هادی در مأرب نوشت تا ظهر یکشنبه نیروهای یمنی تا 3 کیلومتری مرزهای مأرب پیشروی کرده اند.

تحلیل:

- در حالی که اخبار و گزارش های رسیده از مأرب نشان میدهد انصارالله به بسیج جدی نیروهای خود در مأرب مبادرت کرده است خبرگزاری فرانسه می گوید نیروهای مردمی و ارتش نجات ملی یمن به منطقه "المیل" رسیده اند. فاصله المیل تا وسط شهر مارب بگفته این خبرگزاری فقط 6 کیلومتر است.
- در همین حال و به منظور روحیه دادن به نیروهای هادی "محسن الاحمر" معاون هادی به مارب رفته است تا به نیروهای درهم شکسته هادی روحیه دهد. جالب انکه دو سه عکسی که از او منتشر شده است نشان میدهد همراهان او در عکس ها طی ساعات گذشته کشته شده اند که این خبر اساسا با پروژه روحیه دادن او به نیروهای هادی منافات جدی پیدا کرده است.حاضری نماینده الاحمر درمارب ورییس دادگاه نظامی هادی یکی ازاین کشته شدگان و"حرملی" رییس ستاد ارتش هادی درمنطقه ششم دیگر همراه کشته شده اوست
-اگر چنانچه معاون هادی اصرار بر ماندن در مارب و روحیه دادن به نیروهای هادی در این شهر داشته باشد! معلوم نیست بعد از سقوط مارب آیا عربستان همچنان او را در ریاض مورد پذیرش قرارخواهد داد یا نه؟ چنانکه تکلیف هادی نیز درریاض کاملا در ابهام است.

پربیننده ترین خبرها