کرونا | بحران خاکسپاری گروهی اجساد سوزانده‌شده در هند + تصاویر

کرونا | بحران خاکسپاری گروهی اجساد سوزانده‌شده در هند + تصاویر
دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 - 12:04

خاکسپاری دسته‌جمعی اجساد سوزانده‌شده در هند که حتی شب‌هنگام نیز ادامه می‌یابد، از عمق بحران کووید-۱۹ در این کشور حکایت دارد.

العالم ـ آسیا

به گزارش آسوشیتدپرس، دهلی نو -- پایتخت هند -- به اندازه‌ای اجساد پرشمار قربانیان کووید-۱۹ را سوزانده است که مقامات درخواست‌هایی را برای قطع درختان پارک‌های جنگلی دریافت کرده اند تا شرایط برای برپا کردن آتش‌هایی بزرگتر فراهم شود. بحران کووید-۱۹ در هند که هر روز رکوردهای جدیدی را از حیث ابتلا و مرگ و میر جابجا می‌کند، نظام بهداشتی این کشور را با بحران کم‌سابقه‌ای مواجه کرده است.
در خارج از گورستان‌های شهرهایی نظیر دهلی نو -- کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در هند، آمبولانس‌ها پشت سر هم در صف می‌ایستند تا اجساد قربانیان کووید-۱۹ به سرعت سوزانده شود. شب‌هنگام، آسمان بسیاری از شهرهای هند با آتش ناشی از سوزاندن اجساد قربانیان روشن می‌شود. در بسیاری از شهرهای هند، گورستان‌ها دیگر فضایی برای دفن قربانیان ندارند.
کمبود اکسیژن نیز یکی دیگر از معضلات این روزهای هند است. مردم در خیابان‌های هند به دلیل کمبود کپسول‌های اکسیژن و با دیدن مرگ عزیزانشان ضجه‌مویه می‌کنند.
هند -- که حدود ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دارد، روز دوشنبه نیز برای پنجمین روز متوالی رکوردی جهانی را از حیث تعداد مبتلایان روزانه ثبت کرد. امروز ۳۵۰ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید بر مبتلایان به کووید-۱۹ در هند افزوده شد و مجموع مبتلایان این کشور را از ۱۷ میلیون نفر فراتر برد. تنها ایالات متحده از حیث مجموع مبتلایان آماری بالاتر از هند را ثبت کرده است.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت هند، در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۸۱۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند که این آمار، مجموع قربانیان هند را به ۱۹۵ هزار و ۱۲۳ نفر می‌رساند. بسیاری از کارشناسان معتقدند این آمار، تنها منعکس‌کننده بخشی از بحران کرونا در هند است.

پربیننده ترین خبرها