کرملین : برنامه‌ای برای دیدار پوتین و بایدن وجود ندارد

کرملین : برنامه‌ای برای دیدار پوتین و بایدن وجود ندارد
دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 - 16:14

سخنگوی کرملین با رد برخی گزارش‌ها درباره برگزاری نشست دوجانبه رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در اواخر خردادماه گفت که هنوز برنامه‌ای برای این دیدار وجود ندارد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با رد برخی گزارش‌ها درباره زمان دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا گفت که قبل از دیدار بایدن و پوتین باید بسیاری از اختلافات میان دو کشور برطرف شود.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، پسکوف طی یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که برخی گزارش‌ها در خصوص اینکه دیدار پوتین و بایدن در تاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۵ و ۲۶ خردادماه) برگزار می‌شود را تأیید نمی‌کند.

این دیپلمات روس با اشاره به این که هنوز برنامه‌ای برای دیدار پوتین و بایدن صورت نگرفته گفت که شاید این دیدار برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شود اما هنوز هیچ تصمیمی درباره تاریخ دقیق این دیدار و کشور محل این دیدار اتخاذ نشده است.

وی در این خصوص توضیح داد: «در حقیقت، پیشنهادات خاصی مطرح شده است که من هنوز نمی‌توانم تاریخ‌ها را تأیید کنم. تاکنون هیچ توافقاتی در خصوص زمان صورت نگرفته است. در خصوص برگزاری نشست در یکی از ماههای تابستان رایزنی‌هایی در حال انجام است اما قبل از رسیدن به نتیجه نهایی در این زمینه، مسائل زیادی باید مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد».

علی‌رغم آنکه بایدن در تماس تلفنی اخیر خود از پوتین دعوت کرده است تا در یک کشور ثالث با یکدیگر دیدار داشته باشند اما اخیراً تنش‌ها میان دو کشور آمریکا و روسیه با تداوم اتهام زنی آمریکا علیه روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر این کشور و ارتباط داشتن با عملیات هک «سولار ویندز» و اعمال تحریم علیه مسکو به این بهانه‌ها، بالا گرفته است.

پیش از آن هم بایدن در مصاحبه‌ای در ماه مارس با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پوتین را قاتل خواند و گفت که باید بهای اقداماتش را بپردازد.

اخیراً «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرده است که دیدار احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه به رفتارهای واشنگتن بستگی دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها