راه‌اندازی هشتگ «مارب» پس از پیشروی چشمگیر رزمندگان یمنی در این شهر

راه‌اندازی هشتگ «مارب» پس از پیشروی چشمگیر رزمندگان یمنی در این شهر
دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 - 19:07

با پیروزی‌های مکرر ارتش یمن در مأرب، کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی هشتگ «مأرب» را به نشانه اعلام همبستگی با رزمندگان انصارالله و پیشروی‌های مستمر آنها راه‌اندازی کردند.

العالم - داغ های مجازی

دولت مستعفی "عبدربه منصور هادی" اقرار کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی منطقه "الکساره" در شمال غرب مأرب را تحت کنترل خود درآوردند و پیشروی مهم را به سمت این شهر انجام دادند.

به گفته مسئولان نظامی دولت هادی، این درگیری ها به اطراف منطقه "المیل "در فاصله حدودا 6 کیلومتری مرکز شهر مأرب کشیده شد.

به گفته آنان، کوه های اطراف منطقه "المیل" ، مهم ترین خط دفاعی این شهر از سمت غرب است.

به گفته مسئولان نظامی، درگیری های مأرب در دو روز گذشته به کشته شدن دست کم 65 نفر از جمله 4 افسر که اغلب آن ها مزدور بودند، منجر شد.

رسانه های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی ساعاتی پیش اعلام کرده بود که مسئول بخش نظامی در درگیری های مأرب کشته شد.

سرلشگر" عبدالله الجفری" کارشناس نظامی گفت : منطقه ای که نیروهای مشترک یمنی آزاد کرده اند، منطقه ای راهبردی است که بر شهر مأرب مشرف است و شمار زیادی از مزدوران متجاوز در تیپ ها و تجهیزات وسلاح ها و نیز تعدادی از گروه های تروریستی هم در آن جا مستقر است و آزادسازی این منطقه به معنای آزادسازی مأرب است.

وی تاکید کرد این درگیری امروز به داخل شهر مأرب منتقل شده و آزادسازی آن زمان زیادی لازم ندارد زیرا مسافت میان این شهر و نیروهای مقاومت 50 کیلومتر است.

الجفری تاکید کرد نبرد مأرب، نبردی سرنوشت ساز است و نیروهای متجاوز در مأرب از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

"علی الدروانی " روزنامه نگار یمنی گفت: عملیات آزادسازی مأرب، مهم ترین گام برای تقویت صلح از زمان شروع تجاوز سعودی - امریکایی به یمن در سال 2005 تاکنون است.

به منظور تشویق نیروهای "هادی" و تقویت روحیه آنان، "محسن الآحمر" معاون هادی به مأرب رفت تا روحیه نیروهای شکست خورده اش را تقویت کند ولی مساله قابل توجه این است که انتشار دو یا سه تصویر ، نشان داد که برخی از نیروهایش در ساعات گذشته کشته شده اند و این مساله با طرح وی برای تقویت روحیه نیروهای هادی و تشویق آنان مغایرت دارد.

از جمله افرادی که کشته شده اند، "الحاضری" ، نماینده الأحمر در مأرب و مسئول بخش نظامی هادی و "الحرملی" رئیس ستاد ارتش هادی در منطقه ششم است.

آزادسازی کامل شهر "مأرب" به منزله اعلام شکست عربستان سعودی در تجاوز خود علیه یمن است و می تواند مسیر جنگ را به طور کامل تغییر دهد. زیرا این شهر ، آخرین پایگاه نیروهای مزدور متجاوز در شمال یمن به شمار می رود و نوک پیکان نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی برای پیشروی به سمت شرق است، زیرا در مجاورت استان های شبوه و حضرموت قرار دارد و از سمت جنوب هم در مجاورت استان های البیضاء وشبوه واقع شده است و درنتیجه ، آزادسازی مأرب، ضربه ای سخت به نیروهای ائتلاف متجاوز و مزدوران آن ها به شمار می رود.

همزمان با پیروزی های مکرر نیروهای قهرمان یمن، کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی هشتگ "مأرب" را به نشانه اعلام همبستگی با رزمندگان مقاومت و پیروزی بر مزدوران متجاوز سعودی به کار بردند و حمایت گسترده خود را از نیروهای مقاومت و رزمندگان در مقابله با متجاوزان سعودی اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها