آب نبات کاخ سفید برای هیئت اعزامی نتانیاهو

آب نبات کاخ سفید برای هیئت اعزامی نتانیاهو
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 14:23

به دنبال ناکام ماندن هیئت امنیتی و نظامی بلندپایه اسرائیل در متقاعد کردن رئیس‌جمهوری آمریکا به منظور عدم بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، به نظر می‌رسد نخست‌وزیر این رژیم اشغالگر سیلی محکمی را خورده و جایگاهش در داخل فلسطین اشغالی شکننده‌تر شده است.

العالم- درگوشی

نشانه‌های شکست سفر این هئیت اسرائیلی به آمریکا را می‌توان در بیانیه کاخ سفید درباره نتایج این سفر به وضوح دید. این بیانیه بدون اشاره به "اهدافی" که نتانیاهو برای این سفر مشخص کرده، فقط تأکید کرده است که "مسئولان آمریکایی و اسرائیلی بر سر تشکیل کارگروه به منظور مقابله با پهپادها و موشک‌های ایرانی به توافق رسیده‌اند". در این بیانیه همچنین آمده که طرف آمریکایی همچنین طرف اسرائیلی را در جریان مذاکرات وین قرار داد و واشنگتن تمایل دارد با انجام رایزنی‌های نزدیک، اسرائیل را در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار دهد.

این بیانیه شبیه یک "تکه آب‌نبات" است که دولت جو بایدن به نتانیاهو تقدیم کرده به این امید که نتانیاهو دست از گریه و ناله به خاطر ناتوان ماندن از دستیابی به اهدافش دست بردارد؛ اهدافی از جمله متوقف کردن چرخه پیشرفت علمی و فنآوری ایران به بهانه "نگرانی‌ها" از برنامه هسته‌ای ایران.

مأموریت هیئت اسرائیلی در واشنگتن، از همان ابتدا بسیار دشوار بود ولی غیرممکن نبود این سفر تداعی‌کننده سفر نتانیاهو به واشنگتن چند هفته پیش از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در سال 2015، است. نتانیاهو در جریان آن سفر نتوانست باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را از امضای این توافق منصرف کند و بلکه این سفر تنش در روابط میان حزب دموکرات و تل‌آویو را تشدید کرد.

نتانیاهوی ساده‌لوح معتقد ست که آمریکا اگر بخواهد می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند ولی به دلایلی نامعلوم از این امر سر باز می‌زند!!. به دلیل این تفکر احمقانه نتانیاهو است که ناله و سرو صدهای او علیه ایران از سوی برخی مسئولان آمریکایی نادیده گرفته می‌شود. آمریکایی‌ها می‌دانند که ایرانی‌ها در فنآوری هسته‌ای پیشتاز هستند و محروم کردن آنها از این فنآوری، حتی با توسل به زور، غیرممکن است.

پربیننده ترین خبرها