هشدار نخست وزیر اسبق قطر درباره موضع گیری مجدد آمریکا

هشدار نخست وزیر اسبق قطر درباره موضع گیری مجدد آمریکا
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 21:12

در توییت های که بسیار تامل برانگیز هستند، نخست وزیر اسبق قطر گفت که تحرکات آمریکا در منطقه در راستای موضع گیری مجدد آن است و منطقه عربی را با خطرهایی روبرو خواهد کرد.

العالم ـ کشکول

"حمد بن جاسم بن جبر" در حساب رسمی خود در تویتر نوشت: رقابت های جهانی طی سالهای آینده میان امریکا و چین در عرصه سیاسی و اقتصادی خواهد بود و این موضع گیری مستلزم استقرار مجدد نیروهای نظامی آمریکایی در راستای خدمت به منافع این کشور است که در آینده نزدیک این امر صورت خواهد گرفت.

بن جاسم صراحتا گفت: "همانطور که در توییتی سابق گفتم، توجه جهانی در سالهای آینده بر رقابت میان امریکا و چین در عرصه اقتصادی و سیاسی متمرکز خواهد شد واین امر مستلزم حضور نیروی نظامی برای حمایت از این اهداف است".

به گفته نخست وزیر اسبق قطر ، اگر کشورهای ما برای تحقق تفاهماتی روشن دست به کار نشوند و تدابیری عملی اتخاذ نکنند و مطابق با منافع مشترکمان عمل نکنند، نتیجه مستقیم موضع گیری و استقرار مجدد نیروهای آمریکایی، قرار گرفتن منطقه در معرض خطر خواهد بود.

توییت های این مسئول سابق قطری حاکی از آن است که کشورهای منطقه و بویژه کشورهایی که وجودشان به نیروهای امریکایی در منطقه مرتبط می شود، می بایست این کشورها به خود و به روابط حسنه با دیگر کشورهای منطقه به منظور تضمین امنیت خود و امنیت شهروندانشان تکیه کنند. زیرا تجربه ها نشان داده است که امنیت را نمی توان از خارج خرید بلکه باید برخاسته از داخل کشور باشد.

بن جاسم پیش از این نیز تاکید کرده بود که دولت جدید آمریکا تلاشهای خود را بر کند کردن رشد اقتصادی و تکنولوژی چین متمرکز کرده است. چین به زودی امریکا را پشت سر خواهد گذاشت و اقتصاد این کشور در رتبه نخست جهان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد که بی تردید تب این جنگ اقتصادی میان دو قدرت بزرگ دامن منطقه را خواهد گرفت؛ زیرا آمریکا تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بخواهد تا همکاری اقتصادی و نظامی با چین را توسعه ندهند.

پربیننده ترین خبرها