مقام الحشد الشعبی: پیشمرگه در حال حمایت از حملات تروریستی در دیالی است

مقام الحشد الشعبی: پیشمرگه در حال حمایت از حملات تروریستی در دیالی است
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1400 - 09:52

یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی از حمایت پیشمرگه از حملات تروریستی اخیر در برخی مناطق «دیالی» با هدف ناتوان جلوه دادن نیروهای این سازمان در این مناطق خبر داد.

العالم - عراق

«ابوالحر البصری» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق، نیروهای پیشمرگه را به حمایت از تروریست‌ها برای انجام حملات تروریستی در برخی مناطق دیالی متهم کرد.

معاون فرماندهی تیپ ۳۰ در سازمان الحشد الشعبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: اغلب حملات تروریست‌ها برای ایجاد شکاف در مناطق امنیتی دیالی با حمایت پیشمرگه صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما تردیدی نداریم که از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌شود و احتمال زیادی دارد که این حمایت از سوی پیشمرگه باشد تا چهره‌ای ضعیف و ناتوان از الحشد الشعبی در این مناطق نشان دهند و این‌چنین القا کنند که حضور آنها در این مناطق بی‌فایده است. این حمایت کردی از تروریست‌ها در چارچوب توافق بغداد - اربیل برای بازگرداندن پیشمرگه به مناطق مورد منازعه صورت می‌گیرد.

طی هفته‌های اخیر بر شدت حملات پراکنده تروریست‌ها در مناطق مختلف دیالی افزوده شده است که آخرین آنها مربوط به سه روز پیش است که با انفجار یک بمب در منطقه «شریط الوقف» در حومه روستای الجیزانی، بک افسراز نیروهای واکنش سریع که در حال عملیات پاکسازی در باغ‌ها و زمین‌های زراعی اطراف بودند، کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

روستای الجیزانی از توابع ناحیه العبارة پیشتر هدف انفجار دو بمب و حمله تک تیراندازی قرار گرفته بود که ۱۱ شهید و مجروح به همراه داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها