محمود عباس: خواستار برگزاری انتخابات در قدس مانند سایر مناطق فلسطین هستیم

محمود عباس: خواستار برگزاری انتخابات در قدس مانند سایر مناطق فلسطین هستیم
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1400 - 22:41

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی پس از نشست گروه های فلسطینی درباره روند انتخابات گفت: ملت فلسطین در قدس مخالفت خود را با اشغالگری اعلام کرد و به آن "نَه" گفت و این شهر شاهد حملات خشونت بار شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی بود.

العالم فلسطین اشغالی

وی افزود مردم فلسطین در قدس به اشغالگران نه گفتند.

محمود عباس خاطر نشان کرد که رویدادهای زیادی بر ما گذشت که باید آن را بررسی کنیم تا بتوانیم موضعمان نسبت به برگزاری انتخابات مجلس را اعلام کنیم.

وی ادامه داد که قدس شاهد یورش و تهاجمی شدید از سوی شهرک نشینان و رژیم اسرائیل است.

محمود عباس با بیان اینکه از سال 2017 برای احیای وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه تلاش کرده ایم، افزود از بیش از دو هفته قبل شاهد عزم و همت اهالی قدس هستیم که تاکید می کنند قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت در برابر ترامپ آنقدر ایستادیم تا معامله قرن به زباله دان تاریخ انداخته شد.

وی تصریح کرد اتحادیه اروپا حمایت خود را از برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات و مجلس ملی اعلام کرده است.

محمود عباس اظهار داشت تماس های خود با اروپاییان و آمریکاییان درباره برگزاری انتخابات در قدس را گسترش دادیم در حالی که می دانستیم رژیم اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس مخالف است.

وی گفت وقت زیادی تا برگزاری انتخابات در قدس باقی نمانده و اسرائیل همچنان مخالف است اما اروپاییها و آمریکاییها هنوز موضع خود را در این زمینه اعلام نکرده اند.

محمود عباس افزود رئیس اتحادیه اروپا به وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان گفت که ناامید است به این دلیل که اسرائیل به تماسهایش درباره برگزاری انتخابات در قدس پاسخ نداده است.

رئیس تشکیلات خودگردان با اشاره به اینکه مشکلات با اسرائیل درباره برگزاری انتخابات در قدس از سه ماه قبل آغاز شده است، گفت اروپاییان به ما گفتند که اسرائیل به شما اجازه برگزاری انتخابات در قدس را نمی دهد.

محمود عباس افزود امروز پیامی از اسرائیل به ما رسید که حاکیست به خاطر تشکیل نشدن دولت جدید اسرائیل نمی توانند به موضوع برگزاری انتخابات در قدس پاسخ دهند.

وی با این حال گفت ادعای اسرائیل در این زمینه که به خاطر تشکیل نشدن کابینه جدید نمی توانند به موضوع برگزاری انتخابات در قدس پاسخ دهند، ادعایی پوچ است.

عباس تصریح کرد چند روز قبل رژیم اسرائیل به ما اعلام کرد که هرگز اجازه برگزاری انتخابات در قدس را نمی دهد اما ما باید موضع خود نسبت به انتخابات و حقمان در زمینه برگزاری آن را بیان کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد می خواهیم انتخابات را در قدس مانند سایر مناطق فلسطین برگزار کنیم. البته تاکنون با برگزاری انتخابات در قدس موافقت نشده است.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود فهرست های انتخاباتی فلسطین زیاد است اما همه خواستار برگزاری انتخابات هستند.

عباس، انتخابات را موجب تثبیت دموکراسی و اثبات حق فلسطینیان دانست و اظهار داشت در صورتی که اسرائیل موافقت خود را با برگزاری انتخابات در قدس اعلام کند آن را ظرف یک هفته پس از اعلام، برگزار خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها