انتقاد مسکو از ایجاد محدودیت برای فلسطینی ها در قدس

انتقاد مسکو از ایجاد محدودیت برای فلسطینی ها در قدس
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 08:51

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از ایجاد محدودیت ها از سوی رژیم صهیونیستی برای نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی انتقاد کرد.

العالم - اروپا

زاخارووا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت:از آغاز ماه مبارک رمضان در شهر اورشلیم (بیت المقدس) و اماکن مقدسه در آن وضعیت متشنج حاکم است. بر اساس اطلاعات موجود، طرف اسراییلی دسترسی فلسطینی ها به مسجد الاقصی را محدود کرده و به بهانه جلوگیری از تجمع مردم به منظور مبارزه با کرونا، در نزدیکی دروازه مشرق نرده کشی موقت کرد اما با اعتراض اعراب این نرده ها برداشته شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: در این شرایط فراخوان تندروهای اسراییلی برای قتل و اخراج اعراب از این شهر (بیت المقدس) و حضور تحریک آمیز افراط گرایان اسراییلی در مسجد الاقصی تحت محافظت ماموران پلیس بدون هماهنگی با مرکز وقف مسلمانان که مدیریت این مسجد را برعهده دارد، افزایش یافته است.

وی از این رفتار دسیسه جویانه صهیونیست ها انتقاد کرد و ادامه داد: هرگونه رفتار نژادپرستانه یا ناشکیبایی مذهبی را محکوم می کنیم.

زاخارووا خواستار احترام به موقعیت اماکن مقدسه در بیت المقدس مطابق با توافقنامه سال ۱۹۹۴ اردن و رژیم صهیونیستی شد.

وی تصریح کرد: نکته اصلی رعایت همه تفاهم های تاریخی و توافق های موجود و نیز پرهیز از هر گونه اقدام ها است که وضعیت پیرامون بیت المقدس را بین فلسطینی ها و اسراییلی ها را متشنج تر کند.

روسیه بارها از رفتار نژادپرستانه رژیم صهیونیستی بویژه ادامه شهرک سازی صهیونیست ها در بیت المقدس انتقاد و این گونه اقدام ها را محکوم کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها