انتقاد کرونایی چین از آمریکا

انتقاد کرونایی چین از آمریکا
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 18:47

سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید آمریکا صدمات زیادی به همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ وارد کرده است.

العالم - آسیا

سخنگوی وزارت خارجه چین از صدمات آمریکا به همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی «کووید-۱۹» انتقاد کرد.

«وانگ ونبین» در نشست خبری روز جمعه در جمع خبرنگاران ویروس کرونا را «دشمن مشترک همه انسان‌ها» توصیف و بر ضرورت تلاش‌های هماهنگ از سوی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با آن تأکید کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت: «چین، با در پیش گرفتن رویه‌ای باز و شفاف اقدام به ترویج همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با این بیماری همه‌گیر کرده است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا بارها چین را به انتشار عامدانه این ویروس متهم کرد. او از لفظ «ویروس چینی» یا «ویروس ووهان» به جای نام ویروس کرونا استفاده می‌کرد که این مسئله انتقاد سازمان جهانی بهداشت را هم به همراه داشت.

وانگ ونبین گفت: «بر خلاف چین، دولت قبلی آمریکا پس از شیوع کووید-۱۹ به جای در پیش گرفتن رویه مبتنی بر علم و همکاری، تلاش‌ها برای مبارزه با این بیماری را سیاسی کرد، از معاهدات و سازمان‌های بین‌المللی خارج شد و اقدام به انتشار اطلاعات اشتباه برای مقصر کردن و بدنام کردن دیگران روی آورد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد آمریکا علی‌رغم آنکه به پیشرفته‌ترین فناوری‌های پزشکی مجهز است بیشترین میزان تلفات ناشی از کرونا را در میان کشورها دارد.

او سپس گفت: «آمریکا به عنوان ابرقدرت شماره یک دنیا، صدمات زیادی به همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر وارد کرده و این موجب شده مردم آمریکا و مردم بسیاری از دیگر کشورها بهای سنگینی پرداخت کنند.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها