آوارگی فلسطینیان «الشیخ جراح»؛ جنایت جدید صهیونیست‌ها

آوارگی فلسطینیان «الشیخ جراح»؛ جنایت جدید صهیونیست‌ها
يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 - 20:38

تصمیم رژیم صهیونیستی برای آواره کردن حدود 500 فلسطینی از خانه‌هایشان در منطقه «الشیخ جراح» واقع در قدس شرقی خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

العالم-داغ های مجازی

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه امسال به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن، ادعا شده بود مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه‌ها را تخلیه کنند.

کنشگران در توییتر خواستار نجات اهالی منطقه الشیخ جراح شدند بطوری که هشتگ "منطقه الشیخ جراح را نجات دهید" در برخی کشورهای عربی (مصر، لبنان، کویت، اردن، عمان، فلسطین اشغالی) در جایگاه بالاترین ترندها قرار گرفت.

کاربران سیاست تخلیه خانه ها و ویرانی آنها و شهرک سازی در منطقه را محکوم کردند و خواستار فشار جدی بر رژیم اشغالگر برای باز داشتن آن از پاکسازی نژادی ساکنان الشیخ جراح شدند.

آنها ضمن به رسمیت شناختن حق مقاومت برای مردم الشیخ جراح، خاطرنشان کردند که سیاست رژیم اشغالگر سیاستی تروریستی است که بر پای سرقت و اشغال سرزمین های فلسطین بنا شده و آنها پس از بدست آوردن یک منطقه، به سراغ منطقه دیگری می روند.

گفتنی است که نیروهای اشغالگر شب گذشته مردم تحصن کننده در منطقه الشیخ جراح قدس را مورد حمله قرار داده و با کتک آنها را وادار به ترک مکان کردند.

کاربری به نام "عوض المطیری" در توییتر خود مکالمه ای فرضی و کوتاه از یک فلسطینی و یک شهرک نشین منتشر کرد:" فلسطینی: تو خانه مرا می دزدی! شهرک نشین: اگر من ندزدم شخص دیگری آن را خواهد دزدید. این داستان فلسطین در 30 ثانیه است. دزدی، بیرون راندن، اشغال و زور".

"Fatima Sabri" نیز در توییتر عکسی منتشر کرد که روی دیوار داخل عکس نوشته شده بود:" صاحبان خانه هرگز نمی روند".

"امر المسحال" نیز تصویری منتشر کرد که در آن، زنی فلسطینی توسط یک شهرک نشین صهیونیست از خانه اش بیرون انداخته شده بود و در مقابل خانه اش تحصن کرده بود. بر تابلویی که در دست زن است نوشته شده:" این خانه من است".

پربیننده ترین خبرها