رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو:

واکسن کرونا توسط بخش خصوصی خریداری شد/ ۴۹ شرکت مجوز واردات واکسن گرفتند

واکسن کرونا توسط بخش خصوصی خریداری شد/ ۴۹ شرکت مجوز واردات واکسن گرفتند
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 12:26

ریاحی گفت: شرکت‌های واردکننده واکسن کرونا در حال حاضر واکسن‌های خود را خریداری کرده اند و منتظر تایید سازمان غذا و دارو برای تکمیل فرآیند واردات هستند.

العالم - علمی

ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت واردات دارو توسط بخش خصوصی اظهار کرد: در ابتدای کار واردات توسط بخش خصوصی، سازمان غذا و دارو دو مجوز به شرکت‌های متقاضی برای واردات واکسن کرونا داد. یک مجوز برای تایید صلاحیت شرکت‌های داخلی و یک نامه به شرکت فروشنده با هدف معرفی شرکت‌های ایرانی.

وی افزود: این دو نامه در همان ابتدای کار به طرف های قرار داد تحویل داده شد و قرار داد به بهترین شکل ممکن میان شرکت‌های ایرانی واردکننده و شرکت تولیدکننده واکسن کرونا بسته شد، اما موارد دیگری همچنان هستند که اجازه ورود واکسن را نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو بیان کرد: در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که شرکت‌های واردکننده باید ثبت سفارش کنند و از بانک مرکزی ارز مورد نیاز را دریافت کنند، اما زمانی که شرکت‌ها داروی بیولوژیک وارد می‌کنند مانند واکسن، یک مرحله دیگر به این فرآیند اضافه می‌شود.

ریاحی ادامه داد: برای واردات دارو‌های بیولوژیک، شرکت‌های واردکننده باید اظهارنامه وارداتی خود را طی نامه‌ای به سازمان غذا و دارو اهدا کنند و این سازمان پس از تایید دارو‌های وارداتی، وارد مرحله دریافت ارز از بانک مرکزی می‌شوند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های واردکننده در حال حاضر واکسن‌های خود را خریداری کرده اند و منتظر تایید سازمان غذا و دارو برای تکمیل فرآیند واردات هستند تا سریعا این دارو‌ها وارد کشور شوند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو مطرح کرد: طبق آخرین آماری که از سازمان غذا و دارو گرفته ایم، تاکنون ۴۹ شرکت ایرانی مجوز واردات از سازمان غذا و دارو گرفته اند البته دریافت این مجوز ساده‌تر از مجوز پایانی یعنی همان تاییده داروی وارداتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها