هند رکورد مرگ و میر روزانه مبتلایان به کرونا را شکست

هند رکورد مرگ و میر روزانه مبتلایان به کرونا را شکست
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 14:13

هند رکورد جدیدی از حیث مرگ و میر مرتبط با ابتلا به کووید-۱۹ برجا گذاشت.

العالم ـ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه هند با عبور از مرز ۲۰ میلیون مبتلا به ویروس کرونا به دومین کشور بزرگ درگیر با این معضل (پس از آمریکا) تبدیل شد، رکورد مرگ و میر روزانه مبتلایان به کووید-۱۹ نیز در این کشور جابجا شد. وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه از مرگ ۳ هزار و ۷۸۰ نفر در ۲۴ ساعت اخیر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد که یک رکورد محسوب می‌شود.
همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۲ هزار و ۳۱۵ نفر در هند به کووید-۱۹ مبتلا شدند. به گفته تحلیلگران، آمار مبتلایان و قربانیان بیشتر از موارد اعلام‌شده است.
این در حالی است که امروز ۲ قطار با بار اکسیژن مایع به دهلی نو -- پایتخت هند -- رسید تا کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های این شهر را جبران کند. هند همچنین با معضل کمبود واکسن‌های کرونا دست به گریبان است. منتقدان، دولت نارندرا مودی -- نخست‌وزیر هند -- را به اهمال در فراهم کردن شرایط مطلوب برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا در این کشور متهم می‌کنند. در ماه‌های اخیر، فستیوال‌ها و گردهمایی‌های سیاسی در هند با کمترین سطح از رعایت موازین بهداشتی و با حضور ده‌ها هزار نفر برگزار شده است.
احزاب مخالف دولت هند خواهان اجرای طرح قرنطینه سراسری هستند اما دولت از بیم پیامدهای اقتصادی آن، چنین طرحی را به اجرا نگذاشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها