سفیر فلسطین در عراق: پیروزی قدس از هر زمانی نزدیک تر است

سفیر فلسطین در عراق: پیروزی قدس از هر زمانی نزدیک تر است
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 18:40

 سفیر فلسطین در عراق گفت که پیروزی و رهایی قدس شریف از اسارت و اشغال هر زمانی نزدیک تر است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

احمد العقل در مراسمی که از سوی موسسه ادراک عراق به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس در بغداد برگزار شد؛ افزود: شعار "قدس نزدیک تر است" که برای روز جهانی قدس امسال تعیین شده است حرف درستی است و ما معتقدیم جشن روز قدس سال به سال در حال گسترش است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با آگاهی کامل از ماهیت موضوع قدس اشغالی و درگیریهای صورت گرفته (جنگ تمدنی غرب بر علیه شرق) این روز را نامگذاری کردند.

همچنین کاردار یمن در عراق در این مراسم گفت: مذاکره با صهیونیست های اشغالگر یک جرم بزرگ و از نظر اخلاقی و قانونی هم خیانت محسوب می شود چراکه اشغالگران مردان و زنان فلسطینی را کشتند، فلسطینیان را آواره کردند و حق آنها را گرفتند.

به گزارش ایرنا، خالد الملا رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق در این مراسم گفت : اگرچه قدس اکنون در دست صهیونیست های اشغالگر است اما اطمینان داریم که آن را برمی گردانیم.

وی اظهار داشت: آن دسته از حکام عرب که به آرمان فلسطین خیانت کردند؛ اکنون مورد احترام مسلمانان نیستند.

وی اظهار داشت: ما به سیاستمدارانی که عادی سازی روابط با اسراییل را تبلغ می کنند نیازی نداریم .

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق خاطرنشان کرد: روز قدس برای همه مسلمانان اعم از فارس، کرد شیعه و سنی با هر ملیت و فرقه ای مهم و ارزشمند است.

در این مراسم شماری از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از عراق و سایر کشورهای اسلامی از جمله ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق هم حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها