در کنفرانس مطبوعاتی مشترک؛

بلینکن: آمریکا شرایط در مرز اوکراین را زیر نظر دارد/از اوکراین در برابر روسیه حمایت می کنیم

بلینکن: آمریکا شرایط در مرز اوکراین را زیر نظر دارد/از اوکراین در برابر روسیه حمایت می کنیم
پنج‌شنبه 16 ارديبهشت 1400 - 17:53

در حالیکه رییس جمهور اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آمریکا از گفتگو درباره تحولات مرزی کشورش با روسیه سخن گفت، آنتونی بلینکن اعلام کرد: شرایط در مرز اوکراین را زیرنظر داریم.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: واشنگتن شاهد بیشترین تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین از سال ۲۰۱۴ است.

وزیر خارجه آمریکا که در کی‌یف به سر می‌برد، در راستای ادامه سیاست روسیه‌هراسی واشنگتن در این خصوص ادامه داد: آمریکا به دقت شرایط را (در مرز روسیه و اوکراین) زیر نظر دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن پس از دیدار با ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: به صورت مفصل پیرامون کمک هایی که در راستای تقویت امنیت و توان دفاعی اوکراین انجام دادیم، بحث و تبادل نظر کردیم.

وی در ادامه افزود: روسیه برخی از نیروهای خود را (از مرز با کی‌یف) عقب بُرده است؛ اما تجهیزات مهمی هنوز در مرز روسیه و اوکراین باقی مانده اند. اگر روسیه بخواهد این توانمندی را دارد که اقدامات خصمانه ای را علیه اوکراین به انجام برساند. بر این اساس، ما نیز با دقت تمام اوضاع در نقاط مرزی را زیر نظر داریم.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: ما و شرکایمان از شما (اوکراین) حمایت می کنیم. ما از روسیه می خواهیم تا از خصومت علیه اوکراین صرف نظر کنند. ما به همراه شرکای خود تلاش می کنیم تا اوکراین بتواند از خود در برابر تجاوز روسیه از خود دفاع کند.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین نیز در دیدار با آنتونی بلینکن، از آمریکا به دلیل حمایت ادعایی از تمامیت ارضی کشورش تشکر و قدردانی کرد!

رییس جمهور اوکراین در این ارتباط گفت: هم درباره اوضاع و تحولات مرزی و هم درباره پروژه نورداستریم ۲ با وزیر خارجه آمریکا گفتگو کردم. نکته اصلی این است که طرف آمریکایی وضعیت منطقه مناقشه دونباس را درک می کند.

وی در ادامه افزود: با وزیر خارجه آمریکا درباره امنیت دریای سیاه و دریای آزوف هم گفتگو کردیم. در این عرصه نیز ما شاهد امکان برای اقدامات مشترک (اوکراین و آمریکا) هستیم.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها