اماراتی‌ها خواستار تجدید نظر ابوظبی در رابطه با رژیم صهیونیستی شدند

اماراتی‌ها خواستار تجدید نظر ابوظبی در رابطه با رژیم صهیونیستی شدند
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 13:08

"انجمن مقاومت برابر عادی‌سازی روابط" در امارات از مقامات، بازرگانان و شخصیت‌های مستقل خواست تا با حمایت از قدس و مسجدالاقصی در توافق‌نامه‌های اخیر ابوظبی با رژیم اسرائیل تجدید نظر کرده و هر نوع همکاری متقابل با دشمن صهیونیستی را که یک رژیم تروریستی است متوقف کنند.

العالم ـ امارات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «امارات ۷۱»، در بیانیه این انجمن که بامداد شنبه منتشر شد، آمده است: همزمان با جو متشنج در قدس اشغالی که نقطه عطف مهمی در تاریخ آرمان فلسطین و آینده ملت‌های عرب و اسلامی است، رژیم اشغالگر صهیونیستی تصمیمی برای جابجایی ساکنان محله «شیخ جراح» و کوچ اجباری بیش از ۵۰۰ فلسطینی برای انتقال به اردوگاه و مصادره خانه آن‌ها صادر و اهداف شوم خود را نسبت به منطقه آشکار کرد.

انجمن مقاومت برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در امارات در ادامه خواستار اعلام فوری لغو توافق عادی‌سازی بین این کشور و رژیم صهیونیستی و تحرک برای ترغیب سایر کشورهای عربی به سمت لغو توافق نامه‌های عادی‌سازی خود با رژیم اشغالگر (توافق ابراهیم) شد.

این انجمن همچنین خواستار قطع هرگونه همکاری سیاسی، اقتصادی، گردشگری، ورزشی و امنیتی با رژیم صهیونیستی و تسریع در قطع خطوط ارتباطی بین امارات و این رژیم شد.

انجمن یاد شده در بیانیه خود تمام مراحل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در آینده را جرم دانست و به تجار و شخصیت‌های بزرگ در رابطه با برقراری روابط با این رژیم بصورت محرمانه و علنی هشدار داد.

در این بیانیه تاکید شده است که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و به عنوان یک کشور عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و تمام جنایات و آنچه که این کشور را هدف قرار می‌دهد، همه نظام‌های عربی و کشورهای آن‌ها را هدف قرار داده است.

انجمن مقاومت برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در امارات، وقایع کنونی در قدس را منعکس کننده میزان خطر پیش روی فلسطین و طمع‌ورزی صهیونیست‌ها در آنجا دانست که هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی کامل قومی در فلسطین از طریق تخلیه ساکنان اصلی آن و تبعید تمام فلسطینی‌های ساکن قدس به مناطق دیگر در کرانه باختری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: قدس در وجدان هر مسلمان و عرب از جایگاه بالایی برخوردار است که ناشی از اعتقاد آن‌ها است که مسجدالاقصی را اولین قبله و سومین حرم شریف می‌داند و یهودی‌سازی در این مکان‌ها را یک جرم بزرگ می‌داند که وجدان یک مسلمان را راضی نمی‌کند و مسلمانان امروز و نسل‌های آینده، سکوت شرم آور در مقابل این جنایت فجیع را نخواهند بخشید.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای تخلیه منازل خود و در اختیار دادن آن‌ها به جوامع صهیونیست‌نشین افزایش یافته است.

دادگاه عالی رژیم اسرائیل یکشنبه هفته گذشته در این خصوص حکمی را صادر کرد و به طرفین چهار روز (تا پنجشنبه) مهلت داد تا به توافق نهایی برسند، پیش از آنکه رای نهایی خود را در این باره صادر کند.

منطقه شیخ جراح در قدس شرقی که اخیراً به صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته است، زمین‌هایی را شامل می‌شود که فلسطینیان می‌گویند سال‌ها پیش آن را از دولت اردن خریداری کرده‌اند.

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه‌ها را تخلیه کنند.

به گزارش رسانه‌های عربی تا عصر جمعه ۱۲ خانواده فلسطینی در این محله از دادگاه‌های «مرکزی » و «صلح» رژیم صهیونیستی ابلاغیه تخلیه منزل را دریافت کرده‌اند.

همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیلی عصر جمعه به نمازگزاران در داخل مسجد الاقصی حمله کردند و ضمن ضرب و شتم، آن‌ها را با گلوله‌های پلاستیکی هدف قرار دادند.

«جمعیت هلال احمر فلسطین» بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

امارات و بحرین ۱۵ سپتامبر سال گذشته میلادی تحت حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا، در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق ابراهیم» که در کشورهای عربی و اسلامی از آن به عنوان «توافق شرم» یاد می‌شود را امضا کردند.

در حالیکه اکثر کشورهای مسلمان و عرب حملات دیشب نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و مجروح کردن دهها فلسطینی را در این مسجد محکوم کردند، دولتهای امارات و بحران تاکنون واکنشی نسبت به این جنایت از خود نشان نداده‌اند.

پربیننده ترین خبرها