لیبی مداخله کشورهای غربی در انتخابات این کشور را محکوم کرد

لیبی مداخله کشورهای غربی در انتخابات این کشور را محکوم کرد
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 14:59

شورای عالی دولت لیبی به بیانیه مشترک سفارتخانه‌های چند کشور غربی درباره انتخابات در لیبی واکنش نشان داد و آن را نقض حاکمیت این کشور دانست.

العالم - لیبی

شورای عالی دولت لیبی بیانیه مشترک سفارتخانه‌های آلمان، ایتالیا، انگلیس،فرانسه و آمریکا درباره ضرورت احترام دولت وحدت ملی لیبی به زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴ دسامبر آینده را محکوم کرد.

شورای عالی دولت لیبی در بیانیه خود افزود: «نقض حاکمیت لیبی تنها محدود به وجود مزدوران و بیگانگان در خاک لیبی نیست بلکه تلاش برای اعمال دیکته‌های سیاسی خارجی مردور را شامل می‌شود».

طبق گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است: «استقلال تصمیمات لیبی امری است که هرگز خدشه بهآن رانمی‌پذیریم و سفرای همه کشورها نباید از حد مأموریت‌های کاری خود عبور کنند و از آن‌ها می‌خواهیم که قوانین کشورهای میزبان را رعایت کرده و به آن پایبند باشند».

سفارتخانه‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا با صدور بیانیه مشترکی، دولت وحدت ملی لیبی را به برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست جمهوری در موعد مقرر در تاریخ ۲۴ دسامبر آینده فراخواندند.

دولت وحدت ملی لیبی به ریاست «عبدالحمید الدبیبه» و شورای ریاستی جدید به ریاست «محمد المنفی» اواسط مارس گذشته اداره امور کشور را به دست گرفتند و قرار است تا اواخر سال جاری میلادی زمینه برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست جمهوری را فراهم کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها