ردپای موساد در ترور فعال اجتماعی عراق

ردپای موساد در ترور فعال اجتماعی عراق
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 16:40

صاحب نظران عراقی در اولین واکنش به ترور شب گذشته «ایهاب الوزنی» فعال اجتماعی در کربلا، سازمان جاسوسی موساد اسرائیل را متهم اصلی این اقدام تروریستی معرفی کردند.

العالم ـ عراق

محمد العیسی نویسنده و روزنامه نگار عراقی در یادداشتی خاطرنشان کرده که اولین و مهمترین متهم ترور ایهاب الوزنی فعال اجتماعی عراق در کربلا، موساد اسراییل است و بیشترین بهره برداری را از آن می کند.
وی در این یادداشت که در برخی رسانه های عراق منتشر شد؛ تصریح کرده که رژیم صهیونیستی از پیروزی های جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر وین به شدت ناراحت و درصدد بر هم زدن اوضاع است.
به گفته وی، رژیم غاصب صهیونیستی تصور می کند با دست زدن به اینگونه عملیات ترور در کشورهایی که نظام سیاسی آن نزدیک به ایران است، می تواند بر روند مذاکرات هسته ای در وین اثر بگذارد.
برخی صاحب نظران عراق معتقدند که موساد اسرائیل توانسته است از طریق برخی عوامل مزدور بومی و همچنین آمریکایی ها به داخل جامعه عراق نفوذ و حوادث ترور و برخی ناآرامی های اخیر عراق را طراحی و اجرا کند.
به گزارش ایرنا، در جریان حمله موشکی در ۲۵ فروردین ماه گذشته یک مرکز اطلاعاتی و امنیتی موساد در اربیل در شمال عراق نابود شد و رژیم صهیونیستی متعاقبا به کشته شدن تعدادی از نیروهای موساد در این مرکز اعتراف کرد.

پربیننده ترین خبرها