ادامه خیزش فلسطینی‌ها با وجود سرکوب شدید صهیونیست‌ها

ادامه خیزش فلسطینی‌ها با وجود سرکوب شدید صهیونیست‌ها
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 12:37

سرکوب شدید ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در ایام ماه مبارک رمضان نه تنها باعث توقف خیزش آنها نشده، بلکه به شکل فزآینده‌ای در مناطق مختلف به خصوص قدس اشغالی ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

فلسطینیان ساکن محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی دیشب (یکشنبه شب) بار دیگر به نشانه اعتراض به مصادره خانه‌هایشان به دست اشغالگران صهیونیست، تجمع مسالمت آمیزی برگزار کردند، اما نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در این تجمع حمله‌ور شده و دست به سرکوب آنان زدند که در پی این تجاوزات درگیری‌هایی میان طرفین صورت گرفت.

این درگیری‌ها از ابتدای صبح امروز شدت بیشتری پیدا کرد و رژیم اشغالگر اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی به سوی فلسطینیان در مسجدالاقصی کرد.

شبکه «الجزیره» در این باره گزارش داد، در حالی که درگیری‌ شدید هم اکنون میان فلسطینیان و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در محوطه مسجد الاقصی در جریان است، نظامیان صهیونیست مانع ورود خودروهای امدادرسانی به محوطه مسجد می‌شوند.

منابع محلی فلسطین اعلام کردند که نظامیان صهیونیست در جریان درگیری‌های امروز به داخل مسجدالاقصی نیز گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

استاندار شهر قدس گفت که نظامیان صهیونیست حتی در صدد ارتکاب جنایت و کشتار اعتکاف کنندگان فلسطینی حاضر در محوطه مسجد الاقصی هستند.

استاندار قدس خواستار تحرکات و مداخلات فوری بین‌المللی برای حمایت از فلسطینیان، قدس و مسجد الاقصی شدند.

همزمان سخنگوی هلال احمر فلسطین گفت که ده‌ها نفر از جمله تعدادی خبرنگار فلسطینی در داخل مسجد الاقصی زخمی و 12 نفر از این زخمی‌ها از «باب الاسباط» مسجد الاقصی به بیرون منتقل شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که اشغالگران مانع ورود کادر درمانی و رسیدن آنها به مسجدالاقصی برای امدادرسانی به فلسطینیان مجروح می‌شوند.

اداره اوقاف اسلامی از مجروح‌ شدن ده‌ها فلسطینی در مسجد الاقصی خبر داد و اعلام کرد که تک‌تیراندازان صهیونیست به سوی تحصن‌کنندگان، گلوله‌های جنگی شلیک می‌کنند.

در همین حال، «صالح العاروری» نائب‌ رئیس دفتر سیاسی «جنبش حماس» گفت که رژیم صهیونیستی با آتش بازی می‌کند و تعرض به قدس بازی بسیار خطرناکی است که دامن اشغالگران را خواهد گرفت.

از سوی دیگر، شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که نیروهای مقاومت چندین موشک آزمایشی را به سمت دریای غزه شلیک کردند.

اعتراضات مقابل سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف

هزاران نفر از مردم ترکیه یکشنبه شب با تجمع در مقابل سفارت و کنسولگری رژیم صهیونیستی در آنکارا و استانبول حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان ساکن استان‌های «قوجا ایلی» و «ارزروم» ترکیه با در دست داشتن دست نوشته‌هایی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین در قدس اعلام کردند.

صدها تن از مردم اردن نیز دیشب در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه «الرابیه» در امان پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند و خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان و ابطال پیمان صلح میان اردن و رژیم اسرائیل شدند.

تظاهر کنندگان اردنی با سر دادن شعارهایی، استقامت مردم فلسطین در رویارویی با رژیم صهیونیستی در قدس و محله «الشیخ جراح» را ستودند. تظاهر کنندگان اعلام کردند که سفارت رژیم اشغالگر قدس و توافقنامه صلح و عادی‌سازی روابط «چتری» برای اقدامات هتاکانه اسرائیل در قدس است.

صدها تن نیز دیروز به نشانه همبستگی با مردم بیت المقدس در مقابل ساختمان دولت انگلیس در لندن تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم‌های فلسطینی، شعارهایی را در حمایت از حقوق فلسطینیان ساکن بیت المقدس سر دادند.

«عدنان حمیدان» مسئول اطلاع رسانی جامعه فلسطینیان در انگلیس در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت که نزدیک به دو هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده‌اند، این تظاهرات را سازمان‌های فلسطینی فعال در انگلیس ترتیب دادند، در برپایی این تظاهرات سازمان‌های انگلیسی حامی فلسطین نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: این تظاهرات حامل دو پیام است، اول اینکه باید دولت انگلیس علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان ساکن بیت المقدس موضع گیری کند و دوم اینکه ما در کنار مردم قدس ایستاده‌ایم و هرگز آنان را تنها نخواهیم گذاشت.

در این مراسم تعدادی از رهبران اقلیت‌های قومی عربی و اسلامی و مسئولان سازمان‌های حامی فلسطینیان در لندن ضمن ایراد سخنرانی، پایداری فلسطینیان ساکن بیت المقدس را ستودند و بر لزوم تداوم همبستگی و تحرکات مردمی تا زمان به شکست کشاندن تلاش‌های دشمن صهیونیستی در زمینه یهودی‌سازی قدس تاکید کردند.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به ویژه در منطقه «باب العمود» و محله «الشیخ جراح» و محوطه مسجد الاقصی ناآرام است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها