روایت سردار حاجی‌زاده از پیشرفت‌ سامانه‌های پدافندی ایران

روایت سردار حاجی‌زاده از پیشرفت‌ سامانه‌های پدافندی ایران
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 13:45

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در سالیان اخیر پیشرفت‌های زیادی در سامانه‌های راداری و پدافندی داشته‌ایم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، درباره دستاوردها در حوزه سامانه‌های پدافند هوایی اظهار کرد: به لطف الهی در تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های راداری، موشکی و جنگ الکترونیک پیشرفت های زیادی طی سال‌های گذشته انجام شده و امروز به نتیجه رسیده و محصول داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: به‌کارگیری این سامانه‌ها نیازمند یک فرماندهی و کنترل بسیار دقیق است و این یک کار دفاعی و متفاوت با یک کار آفندی است و دشمن است که تعیین می‌کند از کدام مسیر می‌آید و طبیعتا سیستم کنترل فرماندهی که این سامانه‌ها را به‌کار می‌گیرد از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: لذا امروز در چند مرحله که در گذشته شاهد بودیم این فرماندهی کنترل تکامل پیدا کرده و امروز شاهد تحول بیشتری در این حوزه هستیم و در بکارگیری سامانه‌ها شاید نقیصه‌هایی که در گذشته بوده است کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این قرارگاه (قرارگاه مشترک پدافند هوایی) قرارگاه ارتش و سپاه است. یعنی نیروهای سپاه هم در کنار برادران ارتشی در این قرارگاه حضور دارند و این سامانه‌های پر تعداد کشور را باید با کمک یکدیگر مدیریت کنند.

پربیننده ترین خبرها