چرا کربلا؟! و چرا کنسولگری ایران؟!

چرا کربلا؟! و چرا کنسولگری ایران؟!
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 16:29

سناریویی، که آمریکا آن را در عراق، از طریق ترور منتقدان روابط تاریخی تهران و بغداد و به‌ویژه روابط جمهوری اسلامی با بخش اعظمی از ملت عراق، پیاده می‌کند، با هدف تقویت اتهام‌زنی‌ها علیه ایران صورت می‌گیرد ولی این سناریو مثل دیگر سناریوهای ضد ایرانی محکوم به شکست می‌شود.

العالم- کشکول

از بزرگ‌ترین دلایل شکست این سناریوی آمریکایی، که از طریق ترورها میان ملت‌های عربی و اسلامی فتنه‌افروزی می‌شود، ایجاد هرج و مرج و اختلافات فرقه‌ای و مذهبی در کشورهای اسلامی است تا بدین ترتیب، اسرائیل در محیط امن خود بماند و آمریکا سناریوهای خود را- یعنی محاصره برای گرسنه نگه‌داشتن ملت‌ها- را یکی پس از دیگری پیاده کند.

امروز نیز آمریکا همان سناریو را در عراق پیاده می‌کند ولی با شدت و خشونت بیشتر، و هدفش فعالان عراقی است که از میان شیعیان هستند. آمریکا برای این هدف باندهای بعثی و جوکری را به خدمت می‌گیرد تا از این طریق هرج و مرج را در میان ملت عراق و به‌ویژه شیعیان ایجاد می‌کند.

سررشته این سناریو، که بارها در عراق با هدف ایجاد اختلاف در میان شیعیان این کشور تکرار شده است، ترور فعال شیعی و سپس تعرض به کنسولگری‌های ایران در این کشور و به‌ویژه در کربلای معلی است. در نتیجه اینکه، دستیابی به هدف که ضربه زدن به عمق روابط تاریخی ایران و عراق است آسان می‌شود.

روز گذشته بعد از ترور ایهاب الوزنی، فعال عراقی، که مکان ترور به خوبی انتخاب شده بود، گروهی آشوبگر شعارهایی تحریک‌آمیز در صحن مطهر حسینی سر دادند و این گروه، که معلوم است توسط کدام طرف‌ها حمایت مالی و تحریک می‌شوند، به سمت کنسولگری ایران حرکت و به آن تعرض کردند؛ هدفی که برنامه‌ریزی‌شده انتخاب شده بود.

بدیهی است گروه‌هایی که از جنایات‌های این‌چنینی بهره می‌برند، از سوی سرسخت‌ترین دشمنان عراق، یعنی آمریکا و رژیم‌های مرتجع عربی و صهیونیستی ارتزاق می‌شود و معمولا ایران و محور مقاومت در معرض رسانه‌های شدیدترین حملات رسانه‌های وابسته به ائتلاف مثلث شوم قرار می‌گیرند و همین امر ماهیت مجریان این جنایت‌ها را که عمدتا در راستای خدمت به منافع آمریکا، سعودی و صهیونیستی است، برملا می‌سازد.

قدر مسلم آن است که انتخاب احمد الزوینی به عنوان هدف برای ترور و سوء‌استفاده از جایگاه صحن مطهر حسینی برای سر دادن شعارهای تحریک‌آمیز و نیز انتخاب کنسولگری ایران در کربلا، که نقش مهمی در خدمات‌دهی به زوار عراقی و ایرانی و استحکام بخشیدن به روابط دوستانه میان عراقی‌ها و ایرانی‌ها دارد، صرفا شیعیان عراق و شیعیان ایران را هدف قرار داده است تا ضمن خدشه وارد کردن به روابط دوستانه آنها، نوعی نارضایتی از ایران را در میان محافل شیعی عراق رواج دهد و هدف نهایی یعنی "دور کردن عراقی‌ها از ایرانی‌ها" و به عبارتی دور کردن عراق از ایران محقق شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها