حمایت وقیحانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جنایات نظامیانش

حمایت وقیحانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جنایات نظامیانش
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 17:43

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جنایات پلیس این رژیم برای ادامه حملاتش به مسجد الاقصی و فلسطینیان مظلوم در قدس اشغالی به شدت حمایت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه اینترنتی رأی الیوم در گزارشی از قدس اشغالی نوشت: بنیامین نتانیاهو گفت آنچه در قدس می‌گذرد تازگی ندارد بلکه از صد‌ها سال پیش جریان دارد و رسانه‌های جهانی را متهم کرد که به صورت اشتباه، رویداد‌های قدس را منتقل می‌کنند.

وی در مراسم رسمی در جبل هرتزل به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره یهودیان اتیوپیایی که در مسیر آمدن به اسرائیل به هلاکت رسیدند گفت: «هم اکنون منازعه پیرامون قلب قدس است. این منازعه تازگی ندارد بلکه عبارت است از منازعه‌ای که بین عدم رواداری و رواداری و بین خشونت عربده کنان و نظم و قانون در جریان است. این منازعه تازگی ندارد، زیرا درباره قدس و قلب قدس از صد‌ها سال پیش از زمان صعود سه دین آسمانی جریان دارد.»

نتانیاهو افزود «برخی مواقع سلطه با یک طرف بوده و به دور کردن دو طرف دیگر اقدام کرده است و در برخی مواقع نیز نقش‌ها بین طرف‌ها جابجا شده است، اما همان چیز در حال تکرر شدن است. می‌توان با قاطعیت گفت در طول تاریخ طولانی قدس ما شاهد این دوره طولانی از ثبات و امنیت نبوده ایم جاییکه تلاش می‌شود آزادی عبادت و رواداری برای همگان تضمین شود، اما از سال ۱۹۶۷ میلادی این کار تحت حاکمیت اسرائیل صورت می‌گیرد.»

نتانیاهو گفت: «این مأموریتی نیست که اولا بتوانیم هر از چند گاهی بدون رویارویی با نیرو‌هایی که با عدم رواداری رفتار می‌کنند و به دنبال سلب حقوق ما هستند، انجام دهیم و این حقوق فقط حقوق ما نیست بلکه حقوق جبل الهیکل (مسجد الاقصی) و دیگر اماکن مقدس نیز هست.»

نتانیاهو تأکید کرد اصرار دارد «حقوق همگان تضمین شود چرا که گاهی لازم است پایداری و ایستادگی شود همانند کاری که الان نیرو‌های پلیس و دستگاه‌های امنیتی ما انجام می‌دهند. ما از آنان در این منازعه عادلانه پشتیبانی می‌کنیم اگرچه رسانه‌های جهانی این حوادث را به صورت اشتباه و نادرست و به صورت گمراه کننده منتقل می‌کنند. حقیقت پیروز خواهد شد، اما ما باید آشکارا و دائما این حقیقت را اعلام کنیم.»

صداوسیما

پربیننده ترین خبرها