مقاومت فلسطین با موشک‌هایش صهیونیست‌ها را میخکوب کرد

مقاومت فلسطین با موشک‌هایش صهیونیست‌ها را میخکوب کرد
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 08:33

هنوز چند ثانیه از پایان ضرب‌الاجل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس به رژیم صهیونیستی برای خارج کردن نظامیان و شهرک‌نشینانش از مسجدالاقصی و محله "شیخ جراح" و نیز آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در جریان اعتراضات اخیر در قدس، نگذشته بود که مقاومت فلسطین به وعده خود عمل کرد و موشک‌هایی را از نوار غزه به سمت قدس اشغالی شلیک کرد.

العالم- کشکول

بیشتر خبرگزاری‌های جهان تأکید کردند که بعد از شنیده شدن صدای آژیرهای هشدار، صداهای انفجارهایی در قدس نیز شنیده شد. این منابع به نقل از ارتش اسرائیل گزارش دادند، سامانه موسوم به "گنبد آهنین" در رهگیری موشک‌های قسام که از نوار غزه به سمت منطقه قدس شلیک شدند، شکست خورد و فقط توانست یک موشک از مجموع 7 موشک مهاجم را رهگیری کند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز در بیانیه‌ای بر یاری مسجدالاقصی و مرابطان و محافظان آن و نیز دفاع از محله شیخ جراح تأکید کرد و متذکر شد: حملات موشکی به دشمن در قدس اشغالی پاسخی به جنایات و تجاوزهای آن در شهر مقدس قدس و سرکوب اهالی شیخ جراح و مسجدالاقصی بوده است و این حملات موشکی "پیامی است که دشمن باید به خوبی آن را بفهمد.. و هرگاه برگردید ( و فتنه کنید) ما نیز برمی‌گردیم."

مقاومت می‌بایست به وقایع و تحولاتی که در شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد است از جمله تجاوزات نیروهای پلیس اشغالگر و شهرک‌نشینان در منطقه "باب العامود" و محله شیخ جراح و اطراف مسجدالاقصی، پاسخ می‌داد که البته تجاوزات‌شان به مسجدالاقصی در روز گذشته به اوج خود رسید و نظامیان صهیونیستی با یورش به محوطه‌های این مکان مقدس، از گلوله‌های لاستیکی و حتی فلزنی و بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور علیه فلسطینیان نمازگزار استفاده کنند که طبق اعلام جمعیت هلال احمر فلسطین، در نتیجه این یورس بیش از 305 فلسطینی مجروح شدند.

پاسخ مقاومت موید این واقعیت است که درگیری با رژیم اشغالگر وارد مرحله جدیدی شده است و مقاومت، که ابتکار عمل را در دست گرفته، آن مرحله را ترسیم و اراده خود را بر معادله نبرد با دشمن صهیونیستی تحمیل خواهد کرد. به همین دلیل، مقاومت در وضعیت دفاعی نیست بلکه به مرحله تهاجمی منتقل شده است؛ به نحوی که این رژیم مجبور شد بزرگ‌ترین مانور نظامی تاریخ جعلی خود را لغو و فرودگاه "بن گوریون" را تعطیل کند و همچنین از بیم موشک‌باران مقاومت، پناهگاه‌هایش را باز کند.

وقتی مقاومت اسلامی می‌بیند که مردم فلسطین در میدان رویارویی با وحشی‌گری رژیم اشغالگر تنها مانده و حکام عرب به تماشا نشسته و یا با این دشمن عادی‌سازی می‌کنند، بنابراین با تکیه به سلاح و ایمان خود و محور مقاومت، به نبرد با دشمن برمی‌خیزد و درسی فراموش‌ناشدنی به آن می‌دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها