دیدبان حقوق بشر: حوادث قدس بیانگر واقعیت آپارتاید علیه فلسطینیان است

دیدبان حقوق بشر: حوادث قدس بیانگر واقعیت آپارتاید علیه فلسطینیان است
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 - 15:03

سازمان دیدبان حقوق بشر به حوادث قدس اشغالی و اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینیان واکنش نشان داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«عمر شاکر» مدیر دفتر سازمان دیدبان حقوق بشر در فلسطین اشغالی امروز سه‌شنبه تأکید کرد که عملیات هدفمند تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینیان تأکیدی بر واقعیت نظام آپارتایدی است که میلیون‌ها فلسطینی با آن مواجه هستند.

شاکر افزود که این عملیات تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینیان نتیجه سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای حفظ اکثریت یهودیان در قدس است.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، شاکر همچنین از سرکوب تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در قدس توسط نظامیان رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و آن را ناشی از اقدامات سازماندهی شده این رژیم برای استفاده از زور بیش از حد علیه فلسطینیان دانست.

او گفت که تنش‌های گسترده در فلسطین اشغالی پیآمدهای بزرگی برای حقوق بشر خواهد داشت و کابینه اسرائیل سعی دارد فلسطینیان را از محله شیخ جراح بیرون کرده و به یهودیان اسرائیلی برای سیطره بر منازل فلسطینیان اجازه دهد.

دیدبان حقوق بشر همچنین درباره شهادت شماری از فلسطینیان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه ابراز نگرانی کرد و افزود که «استفاده اسرائیل از سلاح‌های منفجره می‌تواند خسارت‌های غیرنظامی زیادی به بار آورد.»

این سازمان همچنین خواستار پایان یافتن سیاست فرار از مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب تجاوزات گسترده و مجازات عاملان آن شد.

مسجد الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت المقدس، طی روزهای اخیر تا به امروز، شاهد حملات شدید نظامیان صهیونیست برای اجرای نقشه‌های تل‌آویو به منظور یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بود که در نتیجه مقاومت ساکنان قدس اشغالی، صدها تن از فلسطینیان مجروح شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها