گذر فلسطینیان از سنگ به موشک در رویارویی با اشغالگران

گذر فلسطینیان از سنگ به موشک در رویارویی با اشغالگران
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 12:52

دهه‌هاست که رژیم صهیونیستی خون فلسطینیان را می‌ریزد و سرزمین فلسطین را تیکه‌تیکه می‌بلعد و جهان، دست‌بسته نظاره‌گر شده است. اما امروز مقاومت فلسطین در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها علیه این ملت، تل‌آویو، عسقلان و اسدود را موشک‌باران می‌کند.

العالم- کشکول

فلسطینیان در مواضع‌شان و تعهدشان به سرزمین و کرامت و مقدسات دینی‌شان ثابت مانده‌اند ولی تحولی جدید در این معادله شکل گرفته، و آن سلاح مقاومت است. فلسطینیان زمانی در برابر ماشین مرگ اسرائیل، بی‌سلاح بودند و حامی نداشتند و لذا، با سنگ با اشغالگران مواجه می‌شدند ولی این نوع سلاح، بازدارنده نبود. ولی برادران دینی فلسطینیان از آنها اعلام حمایت کردند و برای دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین، ابزار قدرت را در اختیار فلسطینیان قرار دادند و این ابزار قدرت تنها زبانی است که اسرائیل آن را می‌شناسد.

تجربه تاریخی می‌گوید غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها صرفا به دلیل قدرت آنها و حمایت غرب و آمریکا از آنها نیست بلکه همچنین به دلیل ضعف حکام عربی است که به خاطر تضمین بقای‌شان در قدرت، به قضیه فلسطین خیانت کرده‌اند.

امروز که فلسطینیان سلاح را جایگزین سنگ در رویارویی با دشمن صهیونیست کرده‌اند، پس باید صهیونیست‌ها هزینه بپردازند و صاحب‌خانه در مقابل این اشغالگر دیگر دست‌بسته نمی‌نشیند، و این اشغالگر و دزد یا باید این سرزمین را ترک کند و یا اینکه بهای دزدی‌اش را بپردازد. این نخستین بار است که رژیم اشغالگر اسرائیل احساس ترس و نگرانی می‌کند. زمانی‌که موشک‌های مقاومت تل‌آویو، عسقلان، اسدود و دیگر شهرهای اشغالی را نورباران کردند، صهیونیست‌ها اشغالگر پا برهنه به پناهگاه‌ها فرار کردند.

امروز فلسطینیان هرگونه پیشنهاد میانجیگری برای نجات این اشغالگر، نتانیاهو و ژنرال‌هایش را رد می‌کنند. این صهیونیست‌ها دیگر قادر به مقابله با موشک‌های مقاومت نیستند و نمی‌تواند تهدیدهای‌شان برای حمله به غزه را عملی کنند. چرا که موشک‌های مقاومت، صهیونیست‌ها را در مقابل دیدگان جهانیان رسوا کرده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها