لیز چینی: ترامپ و حامیانش تهدیدی برای دموکراسی هستند

لیز چینی: ترامپ و حامیانش تهدیدی برای دموکراسی هستند
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 12:19

سومین جمهوری‌خواه پرنفوذ در مجلس نمایندگان و دختر معاون اسبق رئیس‌جمهور آمریکا به انتقاد از ترامپ و حامیانش پرداخت.

العالم _ آمریکا

به نقل از رویترز، لیز چینی، سومین جمهوری‌خواه پرنفوذ در مجلس نمایندگان آمریکا و دختر دیک چینی -- معاون جورج دابلیو بوش -- در اظهاراتی دونالد ترامپ و حامیانش را به «زیر سؤال بردن دموکراسی» متهم کرد.
انتظار می‌رود امروز جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان در قالب یک رأی‌گیری، او را از سمت رهبری‌اش در مجلس برکنار کنند. لیز چینی یکی از منتقدان دونالد ترامپ محسوب می‌شود.
وی -- که نماینده ایالت وایومینگ است -- در اظهاراتی ۴ دقیقه‌ای در مجلس نمایندگان گفت: «ساکت ماندن و نادیده گرفتن دروغ، دروغگو را جسور می‌کند. درحالی‌که دیگران حزبمان را در مسیر دوری از حکومت قانون حرکت می‌دهند و آن را به تلاش رئیس‌جمهور اسبق برای زیر سؤال بردن دموکراسی‌مان پیوند می‌زنند، من آرام نمی‌نشینم و تماشاگر نمی‌مانم.»
وی بارها و علناً ترامپ را به دروغگویی درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم کرده است. او همچنین دونالد ترامپ را مسئول تحریک حامیانش برای حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه معرفی می‌کند. این دیدگاه‌ها بسیاری از جمهوری‌خواهان را خشمگین کرده است. آنها معتقدند سومین فرد در زنجیره رهبری جمهوری‌خواهان در مجلس باید به جای دامن زدن به اختلافات درون‌حزبی، بر پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره سال ۲۰۲۲ متمرکز شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها