کرونا | انتقاد دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از رویکرد کشورهای ثروتمند درباره توزیع واکسن

کرونا | انتقاد دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از رویکرد کشورهای ثروتمند درباره توزیع واکسن
شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 07:20

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت کشورهای ثروتمند به جای واکسیناسیون کودکان، باید به کشورهای فقیر واکسن بدهند.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت از کشورهای ثروتمند خواست در برنامه واکسیناسیون کودکان برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ تجدیدنظر کنند و در عوض این واکسن‌ها را در قالب طرح «کوواکس» به کشورهای فقیر اهدا کنند. سازمان جهانی بهداشت امیدوار است کشورهای بیشتری از رویکرد فرانسه و سوئد پیروی کنند که پس از واکسیناسیون گروه‌های اصلی آسیب پذیر جامعه خود، از طریق طرح «کوواکس» به دیگر کشورها واکسن اهدا می‌کنند.
کانادا و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که در هفته‌های اخیر مجوز واکسیناسیون نوجوانان را صادر کردند.
با این حال ، یک مقام سازمان بهداشت جهانی هم گفته است که مذاکرات با آمریکا جهت ترغیب این کشور برای اهدا واکسن در جریان است.
تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این زمینه گفت: من درک می‌کنم که چرا بعضی از کشورها می‌خواهند کودکان و نوجوانان خود را واکسینه کنند، اما در حال حاضر از آنها می‌خواهم در مورد آنها تجدید نظر کنند و به جای آن واکسن ها را به طرح کوواکس اهدا کنند.
طرح «کوواکس» تاکنون بیش از ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا را در بین ده‌ها کشور در قاره‌های مختلف توزیع کرده است، اما طی هفته اخیر به دلیل شیوع کرونا در هند با کمبود دریافت واکسن کرونا از این کشور مواجه شده و نمی‌تواند به اهداف تعیین شده در این زمینه دست یابد.
تاکنون یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا در سطح جهان تزریق شده است. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است سال دوم کرونا مرگبارتر خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها