رژیم اسرائیل در پی حملات مقاومت دچار خسارات فراوان اقتصادی شده است

رژیم اسرائیل در پی حملات مقاومت دچار خسارات فراوان اقتصادی شده است
شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 17:34

تخریب زیرساخت ها و هدف قرار گرفتن تاسیسات عظیم نفتی و گازی رژیم صهیونیستی در پی حملات راکتی، موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت موجب وارد شدن خسارات زیاد اقتصادی به این رژیم شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

با ارائه گزارشی از خسارت‌های وارد شده به رژیم صهیونیستی در طول ۶ روز درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی نوشت: اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به عمق خاک سرزمین‌های اشغالی باعش کاهش بی‌سابقه معاملات تجاری و اقتصادی در بازار مالی، بانکی و بورس اسرائیل شده است و ارزش پول این رژیم (شیکل) در برابر دلار یک و چهار دهم درصد کاهش یافت.

به گفته کارشناسان، ادامه حملات نظامی و درگیری با جبهه غزه از دلایل کاهش معاملات تجاری، بانکی و کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی مقابل دلار است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی می‌کنند که ادامه جنگ طولانی مدت علیه غزه منجر به کاهش سرمایه گذاری در «اقتصاد رژیم اسرائیل » در آینده نزدیک شود.

آن‌ها همچنین می‌گویند که این امکان وجود دارد که کابینه رژیم صهیونیستی تشکیل نشود و انتخابات این رژیم به مرحله پنجم کشیده شود و این موضوع بر مشکلات اقتصادی اسرائیلی‌ها خواهد افزود.

آسیب گسترده به اقتصاد رژیم اشغالگر اسرائیل

گرچه رژیم اسرائیل در چنین شرایطی سعی می‌کند آمارها محرمانه باقی بماند اما آمارهای اولیه از سازمان مالیاتی وزارت کشور رژیم اسرائیل نشان داد که از آغاز درگیری‌های نظامی بین این رژیم و نیروهای مقاومت فلسطینی تا عصر دیروز (جمعه) بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساختمان، آپارتمان و ماشین متعلق به صهیونیست‌ها آسیب دیده است و در صورت شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی ادامه یابد، خسارت‌های روزانه به اموال شهروندان صهیونیستی دو برابر خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی درون رژیم صهیونیستی می‌گویند که این رژیم از زمان آغاز درگیری‌ها تاکنون برای انجام فعالیت‌های نظامی خود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

آن‌ها به این نکته اشاره کردند که افزون بر خسارات‌های مالی و جانی، هزینه هر موشک رهگیرِ گنبد آهنین بیش از ۱۵۰ هزار دلار است و استفاده از موشک‌های رهگیر طی ۴۸ ساعت بیش از ۵۰ میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه دارد.

این درحالی است که هزینه فقط یک حمله توسط هواپیماهای رژیم اسرائیل به غزه ده‌ها هزار دلار برآورد شده است و تاکنون صدها حمله به غزه انجام شده است.

اداره حسابرسی عمومی وزارت دارایی اسرائیل تخمین می‌زند که اگر این رژیم وارد یک کارزار نظامی و یک رویارویی جامع با نیروهای مقاومت فلسطینی شود که به مدت یک ماه به طول انجامد، میزان خسارت‌ها در همه زمینه‌ها ۲ برابر می‌شود و ممکن است مبلغ آن به چندین میلیارد دلار برسد.

این گزارش با اشاره به اینکه پس از افزایش درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی برخی پروازهای بین المللی به فرودگاه «بن گورین» لغو و یا با تاخیر انجام شده است، افزود: این میزان خسارت‌ها را نیز باید به میزان خسارت‌های وارد شده به رژیم صهیونیستی اضافه کرد.

«عامر الشوبکی» یک محقق اقتصادی متخصص در امور نفت، انرژی و قوانین اقتصادی اظهار داشت که رژیم اسرائیل پس از درگیری‌های اخیر تقریباً پنج میلیون دلار در روز از دست می‌دهد.

ناظران سیاسی و نظامی به این نکته اشاره می‌کنند که رژیم اسرائیل از سوی جناحهای مقاومت فلسطینی حملات هدفمندی را دریافت کرده است و به همین دلیل است که صفحات اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی از جمله صفحه «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش این رژیم در شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند با گفتمان بشردوستانه، حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی را متوقف کنند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته تاکنون با حمله به غزه، 140تن از جمله ۳۱ کودک و ۲۰ زن شهید و بیش از ۹۰۰ تن را نیز زخمی کرده است.

پربیننده ترین خبرها