تظاهرات میلیونی بغداد در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها... "قدس محور وحدت می‌ماند"

تظاهرات میلیونی بغداد در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها...
شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 17:34

از زمانی‌که صهیونیسم جهانی با حمات غرب، رژیم صهیونیستی را در قلب جهان اسلام تاسیس کرد، صهیونیسم جهانی و به دنبال آن غرب، جنگ تقسیم کشورهای عربی و اسلامی را از طریق غرق کردن‌شان در فساد، فروپاشی و هرج و مرج و نیز درگیری‌های طایفه‌ای و قومی کلید زدند؛ زیرا غرب مطمئن بوده که اسرائیل هرگز در منطقه عربی- اسلامیِ یکپارچه، منسجم، قدرنمتد و پیشرفته دوام و بقایی نخواهد داشت.

العالم- کشکول

مصر، عراق، سوریه، لیبی، الجزایر و عراق جزو کشورهایِ هدف صهیونیسم جهانی و عرب بوده‌اند که در البته در میان این کشورها، عراق سهم بیشتری از توطئه‌های غرب و صهیونیسم دارد زیرا از یک طرف قضیه فلسطین جایگاه بالایی در نزد ملت عراق دارد و دلیل دوم نیز، تاثیر عراق بر تحولات منطقه است و همین دو ویژگی استثنایی عراق باعث شد که غرب به این کشور حمله کند و طرح فروپاشی منطقه و تجزیه کشورها و آواره کردن ملت‌هایش را کلید بزند تا فضا و منطقه‌ای ایده‌آل برای ادامه حیات اسرائیل ایجاد شود!

آمریکا 18 سال بعد از حمله به عراق، تصور می‌کرد که می‌تواند از طریق مزدوران سفارتخانه‌اش، جوکرها، یتیمان صدام و مزدورانش در روند سیاسی و نیز از طریق گروه‌های تکفیری به‌ویژه داعش، عراقی‌ها را در درگیری‌های ساختگی غرق سازد و آنها را از قضیه اصلی جهان اسلام، یعنی قضیه فلسطین دور کند. ولی آنچه امروز عراقی‌ها با برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین در غزه، سرتاسر فلسطین و حتی سرزمین‌های 48 به نمایش گذاشته‌اند، تأکیدی است بر شکست آمریکا در مشغول کردن عراقی‌ها به دشمنان توهمی و درگیری‌هایی که در راستای خدمت به منافع اسرائیل صورت می‌گیرد.

آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق در نجف اشرف، چهارشنبه گذشته بیانیه‌ای صادر و در آن بار دیگر حمایت خود را از "مقاومت شجاعانه ملت سربلند فلسطین" در برابر زورگویی اشغالگران صهیونیست اعلام داشته و ضمن آرزوی موفقیت برای آنها، ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین فراخواند.

دفتر "هادی العامری" رهبر ائتلاف فتح در عراق نیز اعلام کرد که العامری طی گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و "زیاد نخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بر حمایت از ملت فلسطین، قدس، بیت‌المقدس، غزه و مقاومت فلسطین تأکید کرد.

"مقتدی صدر" رهبر جریان صدر عراق نیز با انتشار توییتی، حمایت از مردم فلسطین را مساله‌ای مهم و ضروری عنوان کرد و از مردم خواست در حمایت از قدس اشغالی در میدان تحریر (آزادی) بغداد تجمع کنند. او نوشت: " در این اعتراضات باید پرچم فلسطین بر افراشته و پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شود و اشغالگری های متجاوزان صهیونیست و پشتیبانی حامیان آنها محکوم گردد."

"شیخ قیس خزعلی" دبیرکل عصائب اهل الحق نیز در توییتی، اعلام کرد: "عید فطر امسال نشانه‌هایی از پیروزی‌های بزرگ را دارد."

به همین منظور، دبیرخانه‌های حزب اسلامی عراق از اعضای این حزب خواست در راهپیمایی‌های همبستگی با ملت فلسطین در میدان تحریر در مرکز بغداد مشارکتی فعالی داشته باشند.

احزاب و جریان‌های سیاسی عراق آمادگی‌شان را برای مشارکت در تظاهرات میلیونی در میدان تحریر بغداد اعلام کرده‌اند؛ تظاهراتی که برای ابراز همدلی با ملت فلسطین و حمایت از قدس و قضیه فلسطین و نیز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن برگزار می‌شود و مهر تاییدی بر شکست سیاست آمریکا در عراق و منطقه می‌زند و تأکید می‌کند که محور مقاومت گسترش یافته است و قدس محور وحدت‌مان می‌ماند.

پربیننده ترین خبرها