برخورد خشن پلیس با موج تنفر مردمی از صهیونیست‌ها در پاریس+فیلم

برخورد خشن پلیس با موج تنفر مردمی از صهیونیست‌ها در پاریس+فیلم
شنبه 25 ارديبهشت 1400 - 22:04

رسانه‌ها از برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در شهرهای مختلف فرانسه و صف آرایی پلیس ضد شورش و برخورد خشن با مردم خبر دادند.

العالم - اروپا

پاریس، پایتخت فرانسه و چند شهر دیگر این کشور شنبه بعد از ظهر به وقت تهران صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی و دخالت پلیس بود.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» هزاران نفر در حمایت از مردم غزه در حالی در ده‌ها شهر فرانسه تظاهرات بر پا کرده‌اند که «پاریس» پایتخت این کشور شاهد حضور پرشمار موج مردمی مخالفان با رژیم صهیونیستی است. در پاریس پلیس ضد شورش مقابل مردم صف آرایی کرده، با این وجود سازمان دهندگان این تظاهرات گفتند که توجهی به منع برگزاری تظاهرات ندارند.

پلیس پاریس اعلام کرده که از ماشین‌های آبپاش علیه تظاهر کنندگان استفاده خواهد کرد. در شهرهای دیگر فرانسه از جمله «لیل» در شمال این کشور تا «مارسی» در دریای مدیترانه نیز تظاهرات ضد صهیونیستی برپا شده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز از برخورد خشن پلیس با معترضان در پاریس خبر داد و نوشت، پلیس در پاریس روز ه با شلیک گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان سعی در متفرق کردن آن‌ها کرد. در حالیکه در پاریس این گردهمایی توسط پلیس و به درخواست «جرالد دارمنین» وزیر کشور ممنوع اعلام شده ، معترضان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

تظاهرات ضد صهیونیستی

در تداوم انزجار جهانی از رژیم غاصب صهیونیستی، هزاران نفر از شهروندان دو شهر مهم استرالیا نیز روز شنبه دست به تظاهرات زدند. به گزارش خبرگزاری «رویترز» هزاران نفر از شهروندان «سیدنی» با تجمع در یکی از مکان‌های این شهر دست به تظاهرات زدند و شعارهایی در حمایت از «آزادی غزه» و «فلسطین» سر دادند.

یکی از حاضران در این تظاهرات گفت: «من شاهد یک قیام هستم و افرادی را می‌بینم که دیگر قرار نیست ساکت بمانند. افرادی که برابر ظلم و خشونت از خود دفاع می‌کنند.» در «ملبورن» از شهرهای دیگر معروف استرالیا نیز مردم با تجمع در یکی ازمکان‌های معروف این شهر با حرکت به سمت پارلمان استرالیا شعار «فلسطین آزاد باید گردد» سردادند.

شهروندان لندنی نیز روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، شرکت‌کنندگان با تجمع در منطقه «هاید پارک» لندن، «اقدام فوری دولت انگلیس» برای کمک به خاتمه «خشونت بی رحمانه» صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را خواستار شدند.

پس از گذشت ساعاتی، این جمعیت بزرگ از هاید پارک به سمت سفارت فلسطین اشغالی در لندن حرکت کرده و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

گفته می‌شود قرار است شماری از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان انگلیس از جمله «جرمی کوربین» رهبر سابق این حزب در مقابل ساختمان این سفارت سخنرانی کنند.

تظاهرات چند هزار نفری روز شنبه در لندن از سوی گروه‌هایی نظیر «همبستگی با فلسطین»، «دوستاران الأقصی»، «انجمن فلسطینیان بریتانیا»، «ائتلاف جنگ را متوقف کنید» و «کمپین خلع سلاح اتمی» و «انجمن مسلمانان بریتانیا» برگزار شده است.

پربیننده ترین خبرها