غریب آبادی: حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین، جنایت علیه بشریت است

غریب آبادی: حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین، جنایت علیه بشریت است
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 19:49

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، طی سخنانی در سی‌مین نشست کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل، ضمن ضروری دانستن رسیدگی به چالش تروریسم، حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی را شدیدا محکوم کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

کاظم غریب آبادی با بیان اینکه تروریسم به عنوان یک چالش فوری کماکان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و همچنین توسعه و رفاه جوامع محسوب می شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران عزم راسخ، تعهد قوی و نقش تعیین کننده خود در مبارزه با تروریسم را از طریق کمک موثر به کشورهای تحت تأثیر تروریسم در مبارزه و برچیدن گروه های تروریستی در منطقه نشان داده است.

وی ادامه داد: عزم قاطع جامعه بین المللی جهت ریشه کن کردن تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، به ویژه در این مقطع زمانی که شاهد حملات تروریستی فجیع و گستاخانه سازمان یافته علیه مقامات دولتی و دانشمندان، به ویژه سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار واقعی مبارزه با تروریسم، و دکتر فخری زاده، دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی می باشیم، یک ضرورت حیاتی است.

غریب آبادی با یادآوری اینکه ما نمی توانیم و نبایستی از تروریسم گسترده ای که علیه مردم بیگناه فلسطین وجود دارد، چشم پوشی کنیم، افزود: امروز ما بار دیگر با ناراحتی و خشم، شاهد اقدامات تروریستی وحشتناک رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان بی گناه، به ویژه زنان و کودکان، از جمله در نوار غزه هستیم. وی تأکید کرد: سیاست و اقدامات رژیم اسرائیل در مورد تروریسم، از جمله حمله گسترده و سیستماتیک این رژیم علیه مردم غیرنظامی فلسطین، که نقض جدی حقوق اساسی بشر و همچنین اهداف و اصول منشور سازمان ملل است، جنایت علیه بشریت محسوب می شود و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

دیپلمات ارشد کشورمان ضمن یادآوری اینکه بر اساس اسناد حقوق بین المللی مربوطه، همه کشورهای عضو باید متعهد به مبارزه با تروریسم بوده و از تشویق یا تحمل فعالیت های تروریستی خودداری کنند، گفت: سکوت در برابر چنین حملات تروریستی گسترده که توسط خبیث ترین رژیم انجام می شود، به معنای تشویق و تحمل تروریسم است و جامعه بین المللی نبایستی به این وحشیگری رضایت دهد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین افزود: ما با شدیدترین لحن ممکن، حملات رژیم اسرائیل را محکوم نموده و خواستار توقف فوری و کامل همه اقدامات خشونت آمیز از جمله حملات نظامی، تخریب و اقدامات ترور رژیم اسرائیل هستیم.

وی از همه کشورهای عضو خواست تا مطابق با تعهدات حقوقی بین المللی خود، بدون هیچ قید و شرطی اقدام های جنایتکارانه و تروریستی رژیم اسرائیل را محکوم کرده و این رژیم را به خاطر جرایمش و با هدف جلوگیری از تکرار آن ها، پاسخگو کنند.

پربیننده ترین خبرها