اظهارات جنجالی وزیر خارجه لبنان درباره حامیان داعش و سلاح مقاومت

اظهارات جنجالی وزیر خارجه لبنان درباره حامیان داعش و سلاح مقاومت
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 - 17:56

اظهارات اخیر وزیر خارجه لبنان درباره حامیان داعش از کشورهای حاشیه خلیج فارس و جنبه بازدارندگی سلاح حزب الله واکنش های گسترده ای در لبنان برانگیخت.

العالم ـ درگوشی

شربل وهبه در سخنان خود از نقش بسیاری از دول عربی حاشیه خلیج فارس در بکارگیری و حمایت تسلیحاتی از گروههای تکفیری تروریستی که آمریکا و متحدانش در منطقه آنها را به ارتشی برای فتنه انگیزی و ایجاد اختلافات طائفه ای و تخریب زیرساخت های کشورها و ایجاد ناامنی در منطقه تبدیل کردند، سخن گفت؛ اما این سخنان خشم بسیاری از گروه های سیاسی لبنان را برانگیخت و آنها را به دفاع از حامیانشان واداشت.

شربل وهبه بسیار صریح و آشکارا سخن گفت و تاکید کرد که کشورهای دوست و برادر محبت کردند و گروه تروریستی داعش را برای ما به ارمغان آوردند و آن را در نینوا و الانبار و تدمر گسترش دادند.

برخی ناظران تصریح کردند که اظهارات وزیر خارجه لنبان هرچند که بیانگر دیدگاه های شخصی اوست، اما حقایق و واقعیتهایی را بازگو کرد و در لبنان نیز اغلب می دانند که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس این تروریستها را آموزش داده و در جنگ با محور مقاومت از این تروریستها حمایت کردند. این گروه های تروریست طبق طرح ها و برنامه های غربی و بویژه آمریکایی برای تضعیف محور مقاومت عمل می کردند.

برخی محافل آگاه تاکید کردند که خشم برخی گروههای سیاسی از سخنان وهبه فقط به سبب افشای ارتباط برخی حکام خلیج فارس با داعش نبوده است؛ بلکه آنها از بخش دیگری از سخنان وهبه درباره سلاح حزب الله و قدرت بازدارندگی آن در برابر رژیم اشغالگر ناخشنود بودند. زیرا برخی در لبنان اینگونه تبلیغ می کنند که سلاح حزب الله تهدید و خطری برای لبنان است. شربل در این باره گفت که سلاح حزب الله به حجم انبوهی از تهدید های اسراییلی و آنچه که در غزه و پیش از آن درلبنان رخ می دهد، مرتبط می شود. در واقع سلاح حزب الله ضامن امنیت لبنان است. لبنان اینک در برابر فروپاشی اقتصادی و فروپاشی حاکمیت و اشغال اراضی قرار دارد، من بین این دو قطعا عزت و کرامت و حفظ حاکمیت کشور را انتخاب می کنم زیرا معضلات اقتصادی می آیند و می روند.

محافل ناظر تاکید کردند که شربل وهبه حقیقت و واقعیتی روشن را مطرح کرد و واکنش ها به سخنان او فقط برای فریب افکار عمومی و پنهان کردن این حقیقت آشکار درباره ارتباط این کشورها با گروه تروریستی داعش است. در واقع سوال اینجاست که چرا این افراد و گروهها اهانت را می پذیرند و از کشورهایی به دفاع برمی خیزند که طرح ها و برنامه هایی بر ضد لبنان و ملت آن دارند؟

پربیننده ترین خبرها