روسیه: پیشرفت زیادی در مذاکرات برجام حاصل شد

روسیه: پیشرفت زیادی در مذاکرات برجام حاصل شد
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 - 22:07

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام اعلام کرد که از نگاه او پیشرفت زیادی در مذاکرات وین پیرامون احیای توافق هسته‌ای ایران حاصل شده است.

العالم - اروپا

میخائیل اولیانوف روز سه‌شنبه در توئیتی، پیام خبرنگاری را که به نقل از او گفته بود در مذاکرات وین گشایش حاصل شده اصلاح کرد و نوشت: من نگفتم گره بزرگی باز شده است. عرض کردم که از دید من پیشرفت زیادی به دست امده است. این (عبارت) درست است.

وی افزود: اما هنوز مشکلات حل نشده باقی‌مانده و مذاکره کنندگان به زمان و تلاش بیشتری برای نهایی کردن توافق بر سر احیای برجام نیاز دارند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا درخصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. در آخرین نشست کمیسیون مشترک مقرر شد که مذاکرات و رایزنی‌ها به شکل فشرده و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. از این رو هر روز جلسات متعدد و مستمری در سطوح مختلف میان اعضای ایران و گروه ١+٤ برگزار می‌شود.

برخی گزارش‌های تائید نشده از احتمال بالای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز چهارشنبه حکایت دارد. این مطلب تا زمان انتشار این خبر از سوی منابع رسمی تائید نشده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها