انتقاد "نزیه منصور" از منتقدان داخلی اظهارات وزیر خارجه لبنان

انتقاد
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 - 11:13

یک نماینده پیشین لبنان از فراکسیون حزب‌الله ابراز امیدواری کرده است که منتقدان داخلی اظهارات وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگو با تلویزیون "الحره"، به بحران‌های داخلی لبنان و نیز مساله فلسطین تمرکز کنند.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، اظهارات "شربل وهبه" وزیر خارجه لبنان در شبکه "الحره" درباره برخی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت مالی کردند، با اینکه نامی از آنها نبرد، باعث آغاز انتقادهای شدید داخلی از او شده است. البته او در بخشی از این مصاحبه به ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول نیز پرداخته بود.

"سعد الحریری" نخست‌وزیر مکلف لبنان در واکنش به این مصاحبه وهبه توییت کرد: "در شرایطی که لبنان با بحران‌های متعددی مواجه است، این اظهارات می‌توانند روابط خارجه را تضعیف کنند. گویی بحران‌هایی که کشور را در خود غرق کرده‌اند و تحریم‌های تحمیل شده به لبنان کافی نیستند."

همچنین "نهاد المشنوق" وزیر کشور سابق لبنان و نماینده این کشور با انتقاد از وهبه توییت کرد: "وهبه وزیر خارجه احمقی است، هرگز اجازه نخواهیم داد که او لبنان را نابود کند و سخنان او از جانب لبنان نیست."

دکتر "نزیه منصور" نماینده پیشین پارلمان لبنان از فراکسیون حزب‌الله، اما به این انتقادها از شربل وهبه واکنش نشان داده و نوشته است: "ای صاحبان دولت ، عالیجناب‌ها، عالیجناب، معظم له‌ها! در واکنش و محکوم کردن اظهارات شربل وهبه، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور تمامی امکانات را به خدمت گرفته‌اید و جرم او این است که از کشوری از تروریسم و دشمن صهیونیست حمایت می‌کند، در گفت‌وگویی تلویزیونی با الحره انتقاد کرده است.

دکتر منصور با اشاره به اینکه لبنان از چالش‌ها و بحران‌های متعددی از جمله فروپاشی، افزایش قیمت‌ها، کاهش ارزش پول ملی و کمبود داروها و صف‌های طولانی خودروها در پمپ بنزین‌ها رنج می‌برد، خطاب به منتقدان وهبه گفته است که چرا به مسائل و مشکلات اصلی کشور توجه نمی‌کنید.

او همچنین به قتل و کشتار، ویرانی و آوارگی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر اشاره کرده و ابراز امیدواری کرده است که منتقدان داخلی به جای اظهارنظر و انتقاد درباره گفت‌وگوی تلویزیونی شربل وهبه، به کشور همسایه فلسطین نیز توجه کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها