گزارش العالم از آغاز مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری سوریه

پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 12:36

علی عبدالکریم سفیر سوریه در بیروت اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری نتیجه پیروزی و پایداری سوریه است و واکنشی به اربابان و حامیان مالی تروریسم می باشد.

العالم - سوریه

با آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مردم این کشور نظرات خود را درباره برنامه های نامزدهای انتخاباتی بیان کردند.

چند روز از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سوریه می گذرد و نامزدها برنامه های خود را در سایت های اینترنتی ، برنامه های تلویزیونی ، شبکه های اجتماعی و بیلبوردهای خیابانی تبلیغ می کنند.

برخی سوری ها درخصوص برنامه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یا سکوت اختیار می کنند یا نظر می دهند یا به دقت پیگیری می کنند.

زمان تبلیغات انتخابات تا روز 24 می کنونی ادامه دارد و دادگاه عالی قانون اساسی تا آن روز به شهروندان اجازه داده است که تصمیم خود را درباره انتخاب یکی از نامزدها بگیرند تا خود را برای انتخابات 26 همین ماه میلادی آماده کنند.

از سوی دیگر رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری‌های مقیم خارج از کشور امروز آغاز شده است و این انتخابات از ساعت 7 صبح در اکثر کشورها آغاز و تا 19 شب ادامه خواهد داشت.

علی عبدالکریم: انتخابات نتیجه پیروزی و پایداری سوریه است

عبدالکریم در گفتگو با شبکه العالم گفت: هر چند ما لحظات ابتدایی انتخابات را پشت سر می گذاریم ولی پیش بینی می کنم که مشارکت مردمی چشمگیر باشد. ما با برادران مربوطه در دستگاه های امنیتی برای تسهیل تردد شهروندان بین مناطق مختلف در تماس هستیم و پیش بینی می کنم که سطح همکاری خوب باشد.

سفیر سوریه در پایتخت لبنان اعلام کرد: بحرانی که سوریه با آن روبرو است، برای همه جهان از زمان آغاز جنگ تمام عیار علیه این کشور معلوم و مشخص بود. انتخابات نتیجه پیروزی و پایداری سوریه و محوری است که به جهانیان نشان داد سوری ها عزت خود را زیر پا نمی گذارند و حاکمیت سرلوحه زندکی آنها است.

عبدالکریم گفت: این روز تجلی افتخار سوری ها به پایداری و پیروزی کشورشان است و سرآغاز بازگشت آنان به میهن خود که آرزویش را می کشیدند، می باشد. این انتخابات واکنش و جوابی به اربابان و حامیان مالی تروریسم است.

عبدالکریم افزود: مساله فلسطین همیشه اولویت ما بوده است. حتی زمانی که برخی سران فلسطینی در حق سرزمین خودشان و سوریه دچار اشتباه شدند، سوریه دیدگاهش را تغییر نداد و اجازه چانه زنی درباره مساله فلسطین را نداد. مساله فلسطین عین مساله سوریه و مساله سوریه عین مساله فلسطین است.

عبدالکریم گفت : آنچه در فلسطین اشغالی می گذرد، نشانه ای بس امیدبخش از اتحاد فلسطینی ها درخصوص حقوقشان است که همین امر اسرائیلی ها را به ترس انداخته است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سفارت دمشق در تهران

در تهران نیز از ساعت 9 صبح امروز پنجشنبه سوری‌های مقیم ایران با حضور در سفارت کشورشان در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کردند.

قرار است انتخابات در داخل سوریه نیز در 26 ماه می (5 خرداد) برگزار شود.

در این دور از انتخابات دو نامزد به نام‌های «عبدالله سلوم عبدالله» عضو حزب اتحاد سوسیالیست و «محمود احمد مرعی» از چهره‌های معارض داخلی با بشار اسد رئیس جمهور کنونی سوریه رقابت می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها