مجمع عمومی سازمان ملل؛ 

پاکستان خواستار اعزام نیروهای حفاظت بین المللی به فلسطین شد

پاکستان خواستار اعزام نیروهای حفاظت بین المللی به فلسطین شد
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 22:14

وزیر امور خارجه پاکستان ناتوانی اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در نوارغزه را وحشتناک توصیف کرد و گفت: مسئولیت سنگینی متوجه کارشکنان است با این حال سازمان ملل اعزام نیروهای حفاظت بین المللی به فلسطین برای حفاظت از غیرنظامیان را در دستور کار قرار دهد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز پنجشنبه به وقت محلی طی سخنرانی در نشست عالی مجمع عمومی سازمان ملل برای بحث درباره وضعیت فلسطین در پی جنایات رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کشتار امروز مردم فلسطین و حملات وحشیانه به غزه نتیجه افسار گسیختگی اسرائیل متکبر است که خود را از هر قانونی فراتر می‌داند.

وی افزود: حتی در این لحظه که نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل در جریان است، حمله به فلسطین اشغالی ادامه دارد و ارتش اسرائیل در حال قتل عام کودکان و زنان فلسطینی است.

قریشی تاکید کرد: ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در استقرار صلح و امنیت جهانی به ویژه برقراری آتش بس در غزه بسیار وحشتناک است درحالی که آنانی که سد راه اقدامات شورای امنیت می‌شوند، مسئولیت سنگینی متوجه آنان است.

وی افزود: مجمع عمومی سازمان ملل باید وارد عمل شود، ما نباید موجب مایوسی فلسطینیان شویم. در عین حال اولویت ما باید کمک به توقف حملات اسرائیل باشد و برای این هدف شورای امنیت سازمان ملل باید سریعتر اقدام کند در غیر این صورت مجمع عمومی سازمان ملل باید از جامعه جهانی بخواهد تا جلوی اسرائیل را بگیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان تحولات غزه را جنگی نابرابر میان یک نیروی اشغالگر و وحشی و ملتی بی‌دفاع و مواجه با اشغالگران، توصیف کرد و گفت: سازمان ملل باید اقدامات قوی و موثر برای حفاظت از مردم بی‌دفاع فلسطین بردارد در این خصوص پاکستان پیشنهاد اعزام نیروهای حفاظت بین المللی به منطقه را مطرح می‌کند، طرحی که رهبران کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ نیز آن را ارائه کرده بودند.

وی تاکید کرد: ما برای حل مساله فلسطین خواستار اجرای دقیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستیم و تاکید داریم که قدس شریف به عنوان پایتخت کشور مستقل و آزاد فلسطین است.

به دنبال شکست شورای امنیت به خاطر حمایت بی حد وحصر آمریکا از رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت و کشتار فلسطینیان غزه، کشورهای اسلامی در دیدار با رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار برگزاری نشست این مجمه شدند.

در اهمیت این نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد همین بس که در سطح وزیران خارجه برگزار می‌شود و حتی برخی از وزیران خارجه همچون الجزایر، فلسطین، قطر و نروژ، خود را به مقر سازمان ملل متحد رسانده‌اند.

پربیننده ترین خبرها