سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی برای تقویت آتش‌بس

سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی برای تقویت آتش‌بس
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 10:57

وزیر خارجه آمریکا قصد دارد برای تقویت آتش‌بس رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت به فلسطین اشغالی، مصر و اردن سفر کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

بعد از اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا قصد دارد برای اولین بار به منطقه غرب آسیا سفر کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، بلینکن طی چند روز آینده برای اولین بار از زمان تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا، به فلسطین اشغالی، کرانه باختری، مصر و اردن می‌رود.

گفته می‌شود هدف از این سفر منطقه‌ای بلینکن، تقویت آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و همچنین صحبت درباره کمک‌های حقوقی بشری به نوار غزه و بازسازی این منطقه است.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی وعده داده بود هزینه جایگزین کردن تمام موشک‌های سامانه پدافندی «گنبد آهنین» که برای رهگیری موشک‌ها و راکت‌های گروه‌های مقاومت شلیک شده بود را تامین کند.

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

بایدن در سخنرانی بامداد جمعه از نقش مصر در برقراری این آتش‌بس تقدیر کرده و از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابت پذیرفتن آن تشکر کرد.

پیشتر پایگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از تماس‌های تلفنی خود با نتانیاهو به او گفته بود که خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس است زیرا تاب مقاومت در برابر فشارهای بین‌المللی بابت عملیات اسرائیل در فلسطین را ندارد.

بایدن در سخنرانی بامداد جمعه بار دیگر حملات رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» توصیف کرد. او علی‌رغم این مدعی شد که با همراهی سازمان ملل به بازسازی غزه کمک خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها