به دستور مردم:

بدون ذکر حوادث غزه و نام شهدا، خطبه بر منبر مسجد الاقصی ممنوع است!

بدون ذکر حوادث غزه و نام شهدا، خطبه بر منبر مسجد الاقصی ممنوع است!
شنبه 1 خرداد 1400 - 21:49

پس از نماز جمعه دیروز در مسجد الاقصی، ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد نمازگزاران مسجد تلاش می کنند تا مانع سخنرانی خطیب آنجا، مفتی محمد حسین، شوند و خواهان پایین آمدن او از منبر هستند.

العالم-در گوشی

مفتی محمدحسین بخاطر اینکه در خطبه های نماز جمعه به پیروزی مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره‌ای نکرد و فداکاری های مبارزان و شهدای این نبرد را نادیده گرفت، مورد خشم نمازگزاران مسجد الاقصی قرار گرفت.

تلاش مفتی محمد حسین برای تمجید از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خطبه خود و درخواست او برای "فرایند جامع صلح"، نمازگزاران را خشمگین کرد بطوری که با سر دادن شعارهایی علیه او و تشکیلات خودگردان، خواستار خروج او از مسجد شدند.

این ویدئو که در یک چشم به هم زدن شبکه های اجتماعی را درنوردید، پیام های زیادی به همراه داشت:

- پیروزی مقاومت اسلامی در غزه باعث از بین رفتن شکاف های ساختگی میان فرزندان فلسطین شد که اشغالگران اسرائیلی و برخی جهات سیاسی رام الله سعی داشتند از طرق مختلف آن را عمیق تر کنند.

- پیروزی مقاومت در غزه، بیداری جدیدی بین مردم فلسطین ایجاد کرد و هدف، وسیله و سرنوشت آنها را وحدت بخشید کرد.

- پیروزی غزه نشان داد که تنها راه حل قضیه فلسطین مقاومت در برابر اشغالگران است.

متاسفانه این ویدئو نشان داد هنوز کسانی هستند که روی "توافق نامه های صلح" با رژیم صهیونیستی تحت هدایت آمریکا حساب می کنند. درحالیکه تجربه، عقیم و مضر بودن چنین توافقاتی را ثابت کرده است. ضمن اینکه بر همه آشکار است مقاومت چگونه دو توطئه خطرناک برای قضیه فلسطین را نقش بر آب کرد: اولی معامله قرن و دومی عادی سازی برخی دولت های عرب بود که آمریکا تلاش می کرد با این دو، قضیه فلسطین را نابود کند.

باز هم متاسفیم که این ویدئو نشان داد تشکیلات خودگران فلسطین هنوز هم از افکار عمومی فلسطین فاصله دارد و با جدایی از مردم در انزوای کامل به سر می برد. در غیر این صورت آن مفتی جرات نمی کرد بر منبر مسجد الاقصی که هدف اصلی این پیروزی بود، تمامی حوادث، تحولات، پیروزی ها، شهادت ها، فداکاری ها و تجاوزهای صهیونیستی بر غزه را نادیده بگیرد.

پربیننده ترین خبرها