گزارش خبرنگار العالم از غزه؛ بازگشت زندگی طبیعی به شهر

يکشنبه 2 خرداد 1400 - 22:47

جوانان فلسطینی کمپین برچیدن آوار از مناطق زیان دیده در جنگ غزه را آغاز کردند.

العالم – فلسطین اشغالی

آمارهای موجود حاکیست که خسارات ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه 250 میلیون دلار است، در این میان، شمار زیادی از مجروحان به خاطر کمبود دارو و امکانات پزشکی در معرض خطر مرگ قرار دارند.

گردانهای مقاومت ملی شاخه نظامی جبهه دمکراتیک با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در غزه به تشریح دستاوردهای نظامی نبرد شمشیر قدس پرداخت.

ابوخالد سخنگوی این گردانها گفت: نبرد شمشیر قدس نبردی ملی بود و ما هرگز به اشغالگران اجازه دست اندازی به قدس و استمرار تجاوزاتشان را نمی دهیم و در صورتی که دشمن به خود جرأت چنین کاری بدهد، مسئول تمام پیامدهای نقض آتش بس خواهد بود.

حسنی مهنا مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری غزه گفت: اهالی غزه به ندای شهرداری این منطقه برای مشارکت در بزرگترین کمپین داوطلبانه پاکسازی خیابانها پس از پایان تجاوز ددمنشانه اسرائیلی لبیک گفتند، این مشارکت پیامی به جهانیان است مبنی بر اینکه غزه زنده است و مجددا بازسازی خواهد شد.

صلاح عبدالعاطی مدیر دفتر بسیج حقوق بشر غزه گفت: در جریان 11 روز هجوم رژیم صهیونیستی به غزه 248 نفر به شهادت رسیدند که 69 نفر آنان کودک، 39 نفر زن، 17 نفر سالمند، 2 نفر کادر پزشکی، 7 نفر معلول و 3 نفر خبرنگار بودند.

وی جامعه جهانی را به خاطر سکوت در برابر جنایتکاران صهیونیست، مسئول تشویق آنان به جنایت علیه مردم فلسطین دانست.

پربیننده ترین خبرها