ولی‌عهد ابوظبی، خواستار حفظ آرامش در غزه شد!

ولی‌عهد ابوظبی، خواستار حفظ آرامش در غزه شد!
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 14:26

ولی‌عهد ابوظبی در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر، اوضاع فلسطین بویژه غزه را بررسی کرد.

العالم - آسیا

«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

بن زاید در این تماس تلفنی بر حفظ آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که امارات آماده ارائه کمک به کاهش تنش در اراضی فلسطینی است.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش کرد که بن زاید بر آمادگی امارات برای همکاری با تمامی طرف‌ها جهت حفظ آتش‌بس و شناسایی مسیرهای جدید کاهش تنش و تحقق صلح تأکید کرد.

ولی‌عهد ابوظبی همچنین از برقراری آتش‌بس در نوار غزه استقبال و بر ضرورت تلاش بیشتر به ویژه از سوی سران رژیم صهیونیستی و فلسطینی تأکید کرد.

وی افزود که امارات از تلاش‌های مربوط به جلوگیری از ریخته شدن خون غیرنظامیان بی‌گناه، تحقق امنیت و ثبات در منطقه حمایت می‌کند.

بامداد روز جمعه،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر پس از ۱۲ روز موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

پیشتر برخی منابع آگاه در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از همکاری نظامی امارات با رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه خبر داده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها