با پایان جنگ، سرکوب‌ها آغاز شد؛ ۱۵۵۰ فلسطینی بازداشت شدند

با پایان جنگ، سرکوب‌ها آغاز شد؛ ۱۵۵۰ فلسطینی بازداشت شدند
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 17:21

مأموران رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته و با پایان جنگ غزه، دستگیری بی سابقه فلسطینی‌های ساکن مناطق ۱۹۴۸ را آغاز کرده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنگ ۱۲ روزه غزه سرانجام در بامداد روز جمعه پایان یافت؛ جنگی که با حضور بی سابقه ساکنان مناطق ۱۹۴۸ در کف خیابان‌ها، به یک پدیده تبدیل شد. اکنون صهیونیست‌ها عملیات انتقام را آغاز کرده و تاکنون ۱۵۵۰ فلسطینی دستگیر شده‌اند.

به نوشته وبسایت عربی۲۱، شدت بازداشت‌ها به حدی است که جوانان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی کمپین نجات ساکنان ۱۹۴۸ را آغاز کرده و با هشتک #أنقذوا_فلسطینیی_48، و IsraelApartheidstate# خواستار توجه جامعه جهانی به اتفاقاتی که در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ می‌افتد شدند. به گفته فعالان حجم بازداشت‌ها در این مناطق بی سابقه است. آن‌ها همچنین از ساکنان کرانه باختری و قدس خواستند تا به خیابان‌ها بریزند و برای به شکست کشاندن طرح رژیم صهیونیستی علیه ساکنان ۱۹۴۸ حالت فوق‌العاده اعلام شود

«قدری ابوبکر» رئیس هیأت امور اسرا و آزادگان نیز از جامعه جهانی خواست تا فورا دست به کار شده و مانع بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در اراضی ۱۹۴۸ شود.

او امروز (دوشنبه) در بیانیه گفت: اتفاقی که برای فلسطینی‌ها در داخل [اسرائیل] می‌افتد مرحله جدیدی از پاکسازی نژادی است. به طوری که تمامی نهادهای سیاسی و نظامی و اسرائیل با همکاری شهرک‌نشینان برای بیرون کردن فلسطینی‌ها از شهرها و روستاهایشان دست به کار شده‌اند و تجاوزات علیه آن‌ها آغاز شده است.»

بازداشت‌های بی سابقه در روزهای گذشته تا صبح امروز به ۱۵۵۰ مورد رسیده است و صهیونیست‌ها برای ۱۵۰ نفر به اتهام شرکت در راهپیمایی‌ها، شورش و اعتراض به سیاست نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به خصوص در قدس و الشیخ جراح، کیفرخواست صادر کرده‌اند.

در بیانیه «قدری ابوبکر» رئیس هیأت امور اسرا و آزادگان آمده است: «صهیونیست‌ها به طور علنی تهدید کرده‌اند که در شب‌های آتی میزان دستگیری‌ها شدت خواهد یافت و به طور بی سابقه‌ای دست به بازداشت فلسطینی‌های مناطق ۱۹۴۸ خواهند زد.»

او نتانیاهو و کابینه راستگرای افراطی وی را مسئول هرگونه اتفاقی دانشت و گفت که فلسطینی‌ها در قبال این میزان سرکوب ساکت نخواهند نشست.

«حسن جبارین» مدیر سازمان حقوق بشری «عدالة» نیز به وبسایت عرب48 گفت که بازداشت‌های گسترده شبانه باید با پاسخ شدید گروههای سیاسی و احزاب و نهادهای مرتبط همراه شود.

او این وضعیت را نوعی جنگ علیه فلسطینی‌ها تعبیر کرد و گفت که صهیونیست‌ها شروع به بازداشت هرکسی که در هفته‌های گذشته در خیابان‌ها حاضر شده زده‌اند و به خانه‌ها یورش می‌برند و بزرگ وو کوچک را دستگیر می‌کنند و هدف از این کار انتقام از شهروندان فلسطینی به دلیل مواضع سیاسی و ملی‌گرایانه اخیر آن‌هاست.

حمله به مأموران پلیس اسرائیل، پرتاب سنگ، درگیری با صهیونیست‌ها، آتش‌زدن اماکن عمده عناوین کیفرخواست‌هایی است که صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان صادر کرده‌اند.

علاوه بر مناطق ۱۹۴۸، در کرانه باختری‌ نیز بازداشت‌ها گسترده گزارش شده است، به طوریکه شب گذشته در شهرهای مختلف کرانه باختری ۴۱ فلسطینی دستگیر شدند.

در طول هفته‌های گذشته شهرهای اللُّد، بت یم، یافا، عکا، الخلیل، قدس شرقی، حیفا، تل آویو، الرینه، شفاعمرو، الطیبه، عرعرة المثلث و طمره شاهد درگیری‌های شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها بود. هر دو طرف بشدت یکدیگر را به باد کتک گرفته و در برخی شهرها مساجد و کنیسه‌ها به آتش کشیده شده است. خیزش ساکنان شهرهای ۱۹۴۸ تاکنون بی سابقه بوده و حتی در انتفاضه اول و دوم نیز این میزان همبستگی در تمامی جغرافیای فلسطین دیده نشده بود. امری که صهیونیست‌ها را به بیم و هراس واداشت و نتانیاهو صراحتا گفت که این اتفاقات خطر موجودیتی برای اسرائیل دارد.

پربیننده ترین خبرها