افشای دلیل لغو سفر مشاور امنیت ملی عراق به رام‌الله

الاعرجی در تماس تلفنی با هنیه: مرجعیت دینی نجف در حمایت از مساله فلسطین پیشتاز است

الاعرجی در تماس تلفنی با هنیه: مرجعیت دینی نجف در حمایت از مساله فلسطین پیشتاز است
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 18:45

یک منبع در دولت عراق دلایل به تعویق افتادن سفر مشاور امنیت ملی این کشور به شهر رام‌الله را فاش کرد.

العالم - عراق

این منبع در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم اظهار کرد: قاسم الاعرجی (مشاور امنیت ملی عراق) در امان بود و از آنجا برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین راهی شهر رام‌الله فلسطین شد اما به پایتخت اردن بازگشته و سپس به بغداد رفت.

این منبع گفت: دلیل لغو و به تعویق افتادن این دیدار این بود که الاعرجی نپذیرفته بود از ورودی‌های اشغالگران اسرائیلی وارد رام‌الله شود.

پیشتر اعلام شده بود که مشاور امنیت ملی عراق برای دیدار با عباس سفری به شهر رام‌الله خواهد داشت.

همچنین طبق بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی الاعرجی، او امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر موضعگیری عراق در حمایت از مساله فلسطین و محکومیت اقدامات خصمانه دشمن صهیونیستی در کشتار زنان، کودکان و سالمندان و تخریب زیرساخت‌ها تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه با اشاره به اینکه مرجعیت عالی قدر نجف اشرف در موضعگیری‌های خود در حمایت از مساله فلسطین پیشتاز است، اعلام کرد: بیانیه آیت الله سید علی سیاسی در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۲۱ و فعالیت‌های مردمی و دولتی از حقانیت ملت فلسطین در دفاع از سرزمین و مساله عادلانه‌اش حمایت کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، هنیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از موضعگیری‌های عراق در حمایت از حقوق فلسطین از جمله موضعگیری‌ مرجعیت عالی قدر این کشور و تمامی فعالیت‌های مردمی در کنار موضعگیری دولت عراق تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها