اجلاس مجالس اسلامی در حمایت از فلسطین | بعد از پیروزی عملیاتِ «شمشیر قدس» شرایط فلسطین هرگز به عقب باز نمی گردد

اجلاس مجالس اسلامی در حمایت از فلسطین | بعد از پیروزی عملیاتِ «شمشیر قدس» شرایط فلسطین هرگز به عقب باز نمی گردد
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 19:11

اجلاس فوق‌العاده اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی مجلس شورای اسلامی و به صورت حضوری -با رعایت پروتکل‌های بهداشتی- در تهران برگزار شد.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری اجلاس، اعلام حمایت و همبستگی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین، دفاع از مسجدالاقصی، تاکید بر نسل کشی و جنایات مبتنی بر آپارتاید رژیم جعلی اسراییل و درخواست محاکمه جنایتکاران صهیونیست در محاکم قضایی مستقل و بین‌المللی و فراخوان کمک کشورهای اسلامی به بازسازی غزه است(بیشتر بخوانید)

هیات‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی ۱۵ کشور اسلامی از جمله عراق، اردن، سوریه، لبنان، تونس ، الجزایر، پاکستان، افغانستان، مراکش، قطر، بورکینافاسو، کومور، ترکیه ، فلسطین و... در نشست تهران حضور دارند.

بعد از پیروزی عملیاتِ «شمشیر قدس» شرایط فلسطین هرگز به عقب باز نمی گردد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)، ضمن تبریک پیروزی مقاومت یکپارچه و قهرمانانه ملت فلسطین در نبرد علیه جنایتکاران رژیم صهیونیستی به مقاومت، ملت فلسطین و همه ملت­های مسلمان و آزادیخواه جهان که برای حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی صحنه ­های عبرت ­آموزی خلق کردند، گفت: به نوبه خود از حضور و مشارکت شما نمایندگان محترم و عالی رتبه پارلمان های کشورهای اسلامی در این اجلاس اظهار خرسندی و قدردانی می­کنم و امیدوارم این نشست مهم بتواند به همه اهداف عالی خود در جهت حمایت و دفاع از تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین، استیفای حقوق آنان و اتخاذ راهکارهای اصولی برای توقف ظلم، جنایت، نسل­کشی، آپارتاید و پاکسازیِ نژادی و کمک به بازسازیِ خرابی­های جنگ نائل آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در روزهای اخیر، جهان شاهد آن بود که رژیم جعلی و کودک‌­کش صهیونیستی، فجیع ­ترین جنایات را علیه برادران و خواهران ما در فلسطین اشغالی مرتکب شد، جنایاتی که قلب هر انسانِ آزاده‌ای را به درد آورد، اظهار داشت: این جنایات و کشتار وحشیانه در حالی رخ داد که برخی با رویکرد غلط حرکت در مسیر عادی ­سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تلاش بودند تا قبح و پلیدی رابطه با این رژیم اشغالگر را کم­رنگ و بی­اثر نمایند(بیشتر بخوانید).

عراق: سازمان‌های حقوق بشر، جلاد را قربانی نشان دادند

حسن کریم مطر الکعبی، نایب رئیس مجلس عراق در نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز در مرحله سختی به سر می‌بریم و در پیچ تحول تاریخی هستیم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی تمام خشم خود را علیه ملت فلسطین به کار برد اما شاهد پاسخ محکم فلسطینی‌ها بودیم.

نایب رئیس مجلس عراق ادامه داد: خوشبختانه شاهد حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بودیم.

مطر الکعبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله سختی به سر می‌بریم و شاهد این هستیم که رژیم صهیونیستی مسائل انسانی را هم زیر پا می‌گذارند لذا باید کاری کنیم که جلوی زشتی کار و پلیدی آنها را بگیریم(بیشتر بخوانید).

افغانستان: همه باید برای نابودی رژیم صهیونیستی کمک کنند

نذیر احمد حنفی رئیس کمیته تقنین مجلس افغانستان گفت: امروزه اسرائیل تنهاست لذا نباید با شیطان همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مجاهدی در جهاد باشد و به کمک آن نرویم مورد عذاب قرار خواهیم گرفت لذا همه باید برای نابودی رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین کمک کنند.

رئیس کمیته تقنین مجلس افغانستان ادامه داد: از همه ممالک اسلامی می‌خواهم به جنگ‌ها و تنش‌های داخلی خود خاتمه دهند تا بتوانیم با اتحاد صف‌های شیاطین را در هم بشکینم(بیشتر بخوانید).

تونس: پارلمان‌های اسلامی باید از حق ملت فلسطین دفاع کنند

نماینده پارلمانی تونس در این نشست بیان کرد: ما بر همبستگی مطلق خود با فلسطینی ها تاکید داریم و در کنار آن ها برای مبارزه با اشغالگران وحشی ایستاده ایم. از خداوند ارزوی پیروزی برای فلسطینی ها داریم که با ان ها خون مشترک داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: تونس همواره در جهت آزادی مردم فلسطین با تمام وجود تلاش کرده است. رژیم صهیونیستی جنایات متعددی علیه فلسطینی ها مظلوم انجام داده و تعداد زیادی از مردم فلسطین را به شهادت رسانده که با تمام قطعنامه ها و معاهدات بین المللی در تضاد است. نیاز است که جلوی این اقدامات ایستاد(بیشتر بخوانید).

مغرب: با تجاوزهای رژیم صهیونیستی در قدس و غزه مخالفیم

عبدالله الحلوطی در اجلاس فوق العاده فلسطین مجالس اسلامی گفت: ما شاهد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی و هتک حرمت به این مسجد و ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان هستیم. این جنایات باعث می شود مجددا موضع خود را در کشورهای اسلامی و عربی اعلام کنیم و در کنار آزادگان جهان آن را محکوم کنیم(بیشتر بخوانید).

سوریه: پارلمان‌های اسلامی دولت‌ها را ملزم به حمایت از فلسطین کنند

محمد اکرم الاجلانی در این اجلاس گفت: ما امروز در دوره خاصی از نظر تروریسم زندگی می کنیم و رژیم صهیونیستی در حال انجام جنایت های خود است، منازل مردم را تخریب می کند و آنها را از خانه های خود بیرون می راند و این علاوه بر هتک حرمت مسجد الاقصی است (بیشتر بخوانید).

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها