انتفاضه در سلطان نشین عمان با نظارت عربستان و امارات

انتفاضه در سلطان نشین عمان با نظارت عربستان و امارات
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 22:20

مردم عمان از واقعیت حوادث استان صحار و هشتگ گسترده  مگس های الکترونیکی با عنوان صحار انتفاضه می کند می پرسند.

العالم داغهای مجازی

مردم عمان در شبکه های اجتماعی می گویند مگس های امارات و عربستان بنا به عادت خود از تجمع برخی جوانان معترض به مشاغل استان صحار برای فتنه انگیزی و التهاب افروزی و نشان دادن اینکه انتفاضه ای مردمی است سوء استفاده می کنند.

عمانی ها افزودند: عنوان این هشتگ "صحار انتفاضه می کند" به تنهایی در نوع خود برای بحران آفرینی و فتنه انگیزی است که البته با شکست روبرو شد.

کاربران عمانی افزودند: این تجمع عادی و مسالمت آمیز و با مجوز مقامات در چارچوب قوانین بود تجمعی که کشورهای فتنه انگیز اجازه آن را نمی دهند و طبعا مانند موارد پیشین همه تلاش‌هایشان شکست خورد زیرا آنها با مردمی آگاه و فرهیخته روبرو هستند.

زیرا بیشتر شرکت کنندگان در این تجمع مسالمت آمیز،تحصیل کردگان و دارای مدارک عالی بودند و درخواست های مشخصی از وزارت کار و سلطان هیثم بن طارق برای ورود شخصی بدان و حل مشکلاتشان یعنی بیکاری و ایجاد اشتغال مناسب داشتند.

مشکل بیکاری و ضعف اقتصادی نه تنها عمان بلکه بیشتر کشورهای دنیا را مبتلا کرده مثلا آمریکا دارای بزرگترین اقتصاد جهان است اما از یک سال پیش میانگین بیکاری در این کشور بسیار افزایش یافته است.

کاربران با هشتگ "صحار تجمع مسالمت آمیز" تصاویری از تجمع با حضور نیروهای ماموریت های ویژه در محل تجمع منتشر و بر اهمیت همکاری با این تجمع مسالمت آمیز تاکید کردند .

معاون وزیر کار عمان نیز بر عدم مسئولیت وزارت کار در به کارگیری افراد تاکید کرد و گفت این وزراتخانه ناظر بر به کارگیری است که در همه کشورهای دنیا طبیعی است و وزارت کار مسئول به کارگیری افراد نیست بلکه مسئول ساماندهی استخدام ها و نظارت بر آن و حفظ حقوق کارمندان و مالکان شرکتهاست .

وزارت کار هم چنین با پیگیری تجمع شماری از شهروندان در برابر ساختمان اداره کل کار در استانی در شمال الباطنه، خواهان ایجاد فرصت های شغلی و حل مشکل برخی از افراد اخراجی شد.

بسیاری از فعالان عمان اعلام کردند بسیاری از این مطالب و هشتگ ها از امارات و خارج از عمان نوشته شده است.

در پایان نیز همه کاربران قانونی بودن درخواست جوانان عمانی و حق تجمع و رساندن صدایشان به روشی که قانون عمان تضمین کرده را تایید کرده و اینکه فعالیت مگس های اماراتی و سعودی هیچ تاثیری بر جوانان عمانی ندارد زیرا بیشتر آنان فرهیخته و اگاه به منافع کشورشان هستند.

پربیننده ترین خبرها