تلاش آبی پوشان برای بازگشت به رتبه سوم

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 – 0 استقلال

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 – 0 استقلال
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 22:35

استقلال برای باز پس گیری رتبه سوم جدول و صنعت نفت نیز برای شکستن طلسم 134 روز ناکامی در لیگ برتر به مصاف هم می روند.

العالم - ایران

در دیداری معوقه از هفته بیستم رقابت های لیگ برتر، دو تیم استقلال و صنعت نفت در استادیوم تختی آبادان به مصاف هم رفته اند. دیداری که قرار بود پیش از آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود ولی به دلیل شرایط کرونایی خوزستان و حضور استقلال در آسیا، لغو شد.


صنعت نفت که آخرین بار 140 روز پیش در آبادان به پیروزی رسید، در این مدت هرگز در بازی های خانگی برنده نبوده است. آخرین برد آنها به 134 روز پیش و بازی با نساجی در قائمشهر بازمیگردد و از آن روز به بعد، صنعت نفت طی 11 دیدار خود، تنها صاحب 5 تساوی شده و در 6 بازی نیز تن به شکست داده اند.

در سوی مقابل نیز استقلال که رتبه سوم خود را از دست داده است، برای بازپس گیری آن، به دنبال کسب سه امتیاز در آبادان است. آبی پوشان 2 بازی نسبت به گل گهر و آلومینیوم اراک کمتر انجام داده اند و در پی کسب امتیازات لازم در این بازی ها هستند تا به جمع سه تیم نخست جدول رده بندی بازگردند.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های استقلال و صنعت نفت:

بازی معوقه از هفته بیستم رقابت های لیگ برتر ایران؛ چهارشنبه: 03/03/1400 ؛ ساعت: 21:30
استادیوم: تختی آبادان / بدون تماشاگر
داور: حمید حاج ملک / کمک‌ها: سعید علی نژادیان – حمید نادری؛ داور چهارم: علی ابراهیمی / ناظر داوری: رسول فروغی.

صنعت نفت:

فرزین گروسیان

محمد طیبی

محمد اهل شاخه (10- حسین بغلانی)

امید خالدی

مهدی حنفی

محمود مطلق‌زاده

حکیم نصاری

امیرحسین فرهادی

طالب ریکانی

رضا خالقی‌فر

سرمربی: سیروس پورموسوی

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی

وریا غفوری

محمد نادری

سیاوش یزدانی

مسعود ریگی

محمدحسین مرادمند

آرش رضاوند

عارف غلامی

فرشید اسماعیلی

مهدی قایدی

ارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

کارت زرد:

مهدی قایدی (36) از استقلال

کارت قرمز:

حسین بغلانی (52) از صنعت نفت

لحظات حساس:


دقیقه 36: در حالیکه هنوز هیچ موقعیت حساسی به روی دو دروازه رخ نداده است، پاس آرش رضاوند درون محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که این بازیکن پس از برخورد با بازیکن صنعت نفت روی زمین افتاد و حمید حاج ملک این صحنه را تمارض تشخیص داد و یک کارت زرد به قایدی نشان داد.

دقیقه 39: حرکت خوب وریا غفوری از سمت راست و پاس او روی خط محوطه جریمه به قایدی رسید که ضربه مهاجم استقلال با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 41: حرکت خوب بازیکنان صنعت نفت از سمت چپ، در پشت محوطه جریمه توپ به مطلق زاده رسید که شوت محکم و تند و تیز این بازیکن را سیدحسین حسینی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه 42: عبدالله ناصری در نزدیک پرچم کرنر به زیبایی محمد نادری را جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد که ارسال او را حسینی قطع کرد که توپ در ادامه مجددا به ناصری رسید و این بار شوت محکم این بازیکن را باز هم حسینی به خوبی مهار کرد و توپ سوم ناصری این بار به بیرون رفت.

دقیقه 45+3: یک ضربه ایستگاهی در گوشه محوطه جریمه صنعت نفت برای استقلال به دست آمد که مهدی قایدی این توپ را مستقیم به سمت دروازه زد که فرزین گروسیان به زیبایی و از کنج دروازه توپ را بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

دقیقه 52: حرکت فوق العاده قایدی و عبور این بازیکن از بغلانی، در حالیکه یک موقعیت تک به تک را برای استقلال به وجود آورده بود، مهاجم آبی پوشان با خطای کاپیتان صنعت نفت مواجه شد که داور مسابقه با یک کارت قرمز بغلانی را از زمین بازی اخراج کرد.

حاشیه ها:


* در همان دقایق نخست بازی محمد اهل شاخه دچار مصدومیت شد و جایش را به بغلانی داد.
* نزدیک به 500 نفر از هواداران صنعت نفت در اطراف استادیوم نظاره گر بازی هستند و تیمشان را تشویق می کنند.


* فرهاد مجیدی سرمربی استقلال نسبت به حضور تماشاگران آبادانی معترض بود.
* سرمربی استقلال از مرادی ناظر بازی درخواست کرد تا هواداران پرشمار صنعت نفت را به بیرون از استادیوم راهنمایی کنند.

* بازی در دقیقه 30 متوقف شد تا بازیکنان برای نوشیدن آب به کنار زمین بروند.

* در صحنه اخراج بازیکن صنعت نفت پس از سرنگونی قایدی، فرشید اسماعیلی توانست توپ را از آن خود کند و در حالیکه با دروازه بان آبادانی ها تک به تک بود، حاج ملک بازی را متوقف کرد تا بغلانی را با کارت قرمز جریمه کند.
* تصمیم حاج ملک مبنی بر ادامه ندادن بازی در شرایطی که اسماعیلی کاملا با گروسیان تک به تک شده بود، با اعتراض شدید نیمکت نشینان استقلال همراه شد. فرهاد مجیدی که سر خود را میان هر دو دستش گرفته بود، باور نداشت که داور در این لحظه آوانتاژ نداده است.

ورزش سه

پربیننده ترین خبرها