اعلام حمایت انصارالله از تلاش‌ها برای آتش‌بس در یمن

اعلام حمایت انصارالله از تلاش‌ها برای آتش‌بس در یمن
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 08:04

همزمان با سفر فرستاده سازمان ملل در امور یمن به عربستان سعودی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که صنعاء از تلاش‌ها برای آتش‌بس فراگیر و لغو محاصره حمایت می‌کند.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بامداد امروز (سه شنبه) در توییتر خود نوشت، صنعاء حمایت خود را از لغو محاصره و آتش‌بس فراگیر در همه انواع آن اعلام می‌کند.

بر اساس گزارش وب‌سایت «اخبار الیمن»، قرار است گریفیتس که دوره خدمت وی در این سمت رو به پایان است چهارشنبه (فردا) آخرین سفر خود به منطقه در پست فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن را انجام دهد.

بنا به این گزارش، انتظار می‌رود که گریفیتس به ریاض و مسقط سفر کند و احتمالا سفری هم به ابوظبی خواهد داشت.

این وب‌سایت یمنی افزود، فرستاده سازمان ملل در این سفر برای دعوت از طرف‌های درگیری به منظور برگزاری یک نشست تا قبل از پایان دوره‌اش تلاش می‌کند.

در همین رابطه «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، انتظار می‌رود که گریفیتس با مقامات عالیرتبه یمنی و نیز مقامات و دیپلمات‌های سعودی در روزهای آینده دیدار کند.

وی افزود، این سفر در چارچوب تلاش‌های گریفیتس برای کاهش محدودیت‌های اعمال شده بر جابجایی اشخاص و نیز کالاها به و از یمن ، تحقق آتش‌‎‌بس و الزام طرف‌های درگیر به ازسرگیری روند سیاسی صورت می‌گیرد.

جنگ یمن از فروردین ۱۳۹۴ به فرماندهی عربستان سعودی و با همراهی چند کشور دیگر آغاز شد و تا کنون هزاران غیرنظامی در آن قربانی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها