نتانیاهو در معارفه رئیس جدید موساد از مأموریت اصلی وی پرده برداشت + سوابق

نتانیاهو در معارفه رئیس جدید موساد از مأموریت اصلی وی پرده برداشت + سوابق
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 12:02

نخست وزیر اسرائیل دیوید بارنئاع را به ریاست موساد که یکی از حساس ترین و مهم ترین مناصب حکومتی در اسرائیل است منصوب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل «دیوید بارنئاع» (یا برنیا) را به ریاست موساد که یکی از حساس ترین و مهم ترین مناصب حکومتی در اسرائیل است منصوب کرد.

دیوید بارنئاع (56 ساله) پیش از این در بخش اطلاعات ستاد ارتش کل اسرائیل (سایرت ماتکال) فعالیت می کرد و به مدت 6 سال (2013-2019) فرمانده بخش «تسومیت»، مسئول جذب جاسوس، در موساد و پس از آن معاون رئیس موساد بود.

در مراسم معارفه دیوید بارنئاع، نتانیاهو تأکید کرد: «نخستین دستور کار شما و هر عنصری در موساد جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است، این مأموریت اصلی همه شماست».

نتانیاهو افزود که برای رسیدن به این هدف لازم است «تصمیمات شجاعانه و مستقل» گرفته شود.

او با انتشار توئیتی نیز نوشت که «از نقش واشنگتن که همیشه در کنار تل آویو ایستاده» قدردانی می کند اما به هیچ نحو اجازه دسترسی ایران به «سلاح هسته ای» را نخواهد داد.

او گفت که چه توافق هسته ای با ایران احیا شود چه نشود، اسرائیل هر کاری لازم باشد برای تحقق اهدافش می کند چون این یک «تهدید وجودی برای اسرائیل» است.

برنئاع جانشین یوسی کوهن شده که از نزدیک ترین افراد به نتانیاهو شمرده می شود و در نقش بسیار مهمی در عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی داشت.

کوهن چند سفر غیر رسمی و یک سفر رسمی به امارات و بحرین داشته و براساس گزارش های غیر رسمی در سفر نتانیاهو به عربستان سعودی در سال 2020 نیز با وی همراه بوده است. سفری که عربستان سعودی از اساس آن را تکذیب می کند.

در دسامبر سال گذشته، نتانیاهو با نام آوردن از فردی به صورت «دی» گفت که وی را برای منصب ریاست موساد در نظر گرفته است.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها