البطش اعلام کرد:

نبرد "شمشیر قدس" نبردی برای اعمال حاکمیت فلسطین بر قدس اشغالی

نبرد
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 17:42

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد زمانی که حمله رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی آغاز شد می دانستیم این درگیری متفاوت است.

العالم - فلسطین اشغالی

البطش در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت : دشمن می خواست با این درگیری، قدس را به عنوان پایتخت خود معرفی کند و در این خصوص به وعده ترامپ مبنی بر اینکه قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، استناد کرد.

وی افزود: زمانی که ترامپ سفارت کشورش را به آنجا منتقل کرد ما این درگیری را درگیری قطعی شدن حاکمیت قدس، قطعی شدن حاکمیت ملی گرایی و مذهبی از طرف خود به عنوان فلسطینی ها می دانستیم بنابراین چاره ای جز دفاع از قدس و جلوگیری از آواره کردن اهالی منطقه شیخ جراح نداشتیم .

عضو جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: اتاق عملیات مقاومت بارها به رژیم اشغالگر درباره تجاوزگری هایش به مسجد الاقصی هشدار داده بود، اما دشمن اسراییلی این هشدار را به تمسخر گرفت. مقاومت نیز به وعده اش عمل کرد و گروهان های قدس و گردان های قسام حملات موشکی خود را آغاز کردند. مقاومت هشدارها و تهدیدهای خود را عملی کرد و رویای "اسراییل به پایتختی ابدی قدس" را به پایان رساند. قدس برای همیشه پایتخت مسلمانان و ملت فلسطین و قبله مسلمانان باقی خواهد ماند.

البطش خاطرنشان کرد: مقاومت همچنین ثابت کرد سلاح مقاومت که برخی از کوته نظران متهم کردند که این سلاح برای ایجاد توازن داخلی و فقط برای دفاع از غزه و شکستن محاصره و برای پول و نفت است و ارتباطی با معادله بازدارندگی ندارد، در این نبرد ثابت شد که این سلاح برای مسائل جزیی نیست بلکه برای مسائل راهبردی امت و در راس آن قدس شریف است. سلاح مقاومت از غزه برای دفاع از قدس وارد عمل شد.

وی گفت: مقاومت در نبرد خود بر مفاهیم متعددی تاکید کرد؛ وحدت نبرد فلسطینی ها، وحدت خاک فلسطین و وحدت ملت فلسطین از جمله این مفاهیم است. دیگر آنکه این نبرد تاکیدی بر یکی بودن دشمن است. بدین معنا که دشمنی به جز "اسراییل" وجود ندارد. مقاومت این قواعد و قوانین را تثبیت کرد. این امر در احیای روح امت مسلمان نقش داشت و سبب شد تا جهان عرب و اسلام به مقاومت و سلاح مقاومت پاسخ مثبت دهند.

پربیننده ترین خبرها