دشمنان از بیماری سید مقاومت خوشحالی نکنند؛ مولای ما هم قبلِ کَندن باب خیبر بیمار بود!

دشمنان از بیماری سید مقاومت خوشحالی نکنند؛ مولای ما هم قبلِ کَندن باب خیبر بیمار بود!
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 02:32

رسانه‌های اسرائیلی در تحلیل سرفه‌های دیشب سید حسن نصرالله در حین سخنرانی مدعی شدند که ایشان به نوعی بیماری مبتلا است، اما این ادعای دشمنان با واکنش و پاسخ کوبنده بسیاری از کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

العالم-لبنان

یکی از ماجراهای مهمی که در تاریخ اسلام روی داده و حضور حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در آن بسیار درخشنده و حائز اهمیت بوده، ماجرای فتح خیبر است.

در این جنگ که میان لشکر مسلمانان با گروهی از یهودیان فتنه‌گر در منطقه خیبر روی داد و فرماندهی آن با پیامبر (ص) بود، امام علی (ع) نیز حضور داشتند.

رشادت‌های آن حضرت به قدری بود که قلعه خیبر که در مرکز قلعه‌های آن منطقه بوده و دارای موقعیت استراتژیک و حساسی از لحاظ نظامی و شهری بود، توسط حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فتح شد، به طوری که آن حضرت در این قلعه را از جا کندند تا نشانی از شجاعت‌ها و ایمان مستحکم آن حضرت در جهاد الهی باشد.

در منطقه خیبر حدود شش و به روایتی هفت قلعه وجود داشت که یهودیان آنها را بنا کرده بودند. در جنگی که میان مسلمانان با فتنه گران خیبر روی داد، این قلعه‌ها با رشادت‌های مسلمانان و به خصوص امام علی علیه السلام فتح شدند و با پیروزی لشکر اسلام بعد از حدود 14 روز، جنگ به اتمام رسید.

مولای ما هم قبلِ کَندن باب خیبر بیمار بود!

مسلمانان در تسخیر دژهای دیگر با مشکل روبرو شدند، با اینکه پیامبر برخی از افراد شاخص را به فرماندهی سپاه برای فتح قلعه مامور کرد، آنها نتوانستند در ماموریت محوله موفق شوند، تا اینکه حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: «لأعطینّ الرایة غداً رجلاً یحب اللهَ و رسولَه و یحبه اللهُ و رسولُه، یفتح اللهُ علی یدیه، لیس بفرّار»؛ «پرچم را فردا به دست کسی می‌دهم که خدا و پیامبرش را دوست دارد و خدا و پیامبرش او را دوست می‌دارند، خداوند این دژ را به دست او می‌گشاید، او مردی است که هرگز پشت به دشمن نکرده و از صحنه نبرد فرار نمی‌کند».

صبح روز بعد حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: علی (ع) را بیاورید، گفتند علی به درد چشم گرفتار است، چون علی (ع) آمد، پیامبر دستی بر دیدگان او کشید و درد چشم وی (ع)‌ را شفا بخشید و دستور حرکت داد.

دشمنان از بیماری سید مقاومت خوشحالی نکنند!

سرفه دیشب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حین سخنرانی موجب ناراحتی بسیاری از دوستداران و خوشحالی بسیاری از دشمنان او شده است.

برخی رسانه‌های اسرائیلی بدلیل سرفه سید مقاومت لبنان و با اهداف مغرضانه از حال بد وی خبر می‌دهند، این در حالی است که سید جواد نصرالله فرزند ایشان گفته که این سرفه‌ها فقط یک حساسیت فصلی است.

بسیاری از کاربران عرب‌زبان شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت سلامتی سید حسن نصرالله و طلب شفای عاجل او، عبارت «الامام علي (ع) كان مريضا قبل خلع باب خيبر» را به صورت گسترده‌ انتشار دادند.

فعالان توئیتری در پاسخ به خوشحالی صهیونیست‌ها و دیگر دشمنان عنوان کردند که امام علی (ع) هم قبل از فتح خیبر بیمار بود.

شاید سرفه‌های سید حسن نصرالله حامل این پیام به دشمنان غربی و منطقه‌ای باشد که ما در شرایط جنگ احد نیستیم، بلکه در نقطه فتح خیبر قرار داریم و دشمنان باید مراقب باشند.

پربیننده ترین خبرها