امارات: به شرطی به غزه کمک می‌کنیم که حماس نباشد

امارات: به شرطی به غزه کمک می‌کنیم که حماس نباشد
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 - 12:56

دولت امارات به آمریکا گفته است که به شرطی در بازسازی غزه مشارکت می‌کند که جنبش حماس در هیچ یک از سازو کارها حضور نداشته باشد.

العالم- فلسطین اشغالی

مقامات آمریکا در روزهای گذشته از امارات متحده عربی خواسته‌اند تا به کمپین بازسازی غزه بپیوندد، اما مقامات ابوظبی شرط کرده‌اند که حماس نباید در هیچ یک از مراحل انتقال پول و بازسازی حضور داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «معاً» فلسطین، اماراتی‌ها به مقامات آمریکایی گفته‌اند که از نظر آن‌ها فقط مصر باید تلاش‌ها و ساز و کار بازسازی غزه را به پیش ببرد و آمریکا نیز توضیح داده است که جنبش حماس به هیچ وجه در این ساز و کار مشارکت نخواهد کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه برای بررسی راه‌های آتش‌بس پایدار در غزه و بازسازی این منطقه وارد غرب آسیا شد و در ابتدا به تل آویو رفت. او دیروز نیز در اردن و مصر به سر برد و تلاش دارد ساز و کاری برای بازسازی غزه تشکیل دهد.

بهانه کشورهایی همچون امارات برای عدم کمک به بازسازی غزه، در حالی است که «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه روز گذشته در سخنانی گفت که حماس هیچ نیازی به پول‌هایی که برای بازسازی غزه ارسال می‌شود ندارد.

بهانه‌تراشی ابوظبی در حالی است که «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر دیروز (چهارشنبه- ۲۶ می)، در یک پیام توئیتری اعلام کرد که دوحه قصد دارد برای حمایت از بازسازی غزه ۵۰۰ میلیون دلار به این منطقه تحت محاصره، کمک مالی کند.

حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه که از روز دهم ماه مه ۲۰۲۱ (۲۰ اردیبهشت) آغاز شد و ۱۲ روز تا آتش‌بس ادامه یافت، به اعلام وزارت بهداشت ۲۵۴ شهید و بیش از ۱۹۰۰ زخمی برجای گذاشت

فارس

پربیننده ترین خبرها